آفتاب

تاکید واشنگتن بر اهمیت راهکار دوکشوری در حل مساله فلسطین

تاکید واشنگتن بر اهمیت راهکار دوکشوری در حل مساله فلسطین

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که واشنگتن همچنان دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل دو کشور فلسطین و "اسرائیل"را نه‌تنها برای برقراری صلح بلکه برای تامین امنیت اسرائیل، در بلندمدت با اهمیت می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری صدی البلد، جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت، دولت آمریکا همچنان معتقد است که وضعیت فعلی در سرزمین‌های اشغالی بی‌ثبات است و جریان‌های فعلی موجود، امکان دستیابی به راه‌حلی برای تشکیل دو کشور را به خطر می‌اندازند.

کربی افزود: آمریکا هر دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به تعهد درخصوص سیاست‌هایشان درقبال راه‌حل تشکیل دو کشور تشویق می‌کند و در صورتی که جدیت هر دو طرف برای حرکت در این مسیر ثابت شود، آمریکا تمام تلاش خود را به برای کمک به هر دو طرف و تحقق این هدف به کار می‌بندد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: این مساله به سیاست‌ها و گام‌های ملموس اسرائیل مربوط می‌شود به ویژه که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر آن بر عدم تمایل خود در دستیابی به راه‌حل یک کشور متحد تاکید کرده است.

وی تاکید کرد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا مذاکره با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نتانیاهو و نیز طرف‌های منطقه‌ای را ادامه خواهد داد و بر اهمیت دستیابی به توافقی درخصوص تشکیل دو کشور مستقل تاکید خواهد کرد.

کربی تاکید کرد که آمریکا مواضع خود را در مورد پایبندی به تحقق این هدف تغییر نداده است.

کاخ سفید چند روز قبل تاکید کرده بود که به احتمال زیاد دو طرف فلسطینی و اسرائیل تا قبل از پایان دوره ریاست‌جمهوری باراک اوباما در سال 2017 نمی‌توانند به توافقی برای تشکیل دو کشور مستقل دست یابند.

انتهای پیام

کد N1019159

وبگردی