آفتاب
کارشناسان آمریکایی:

نشانه‌ای از قریب‌الوقوع بودن آزمایش هسته‌ای جدید کره‌شمالی وجود ندارد

نشانه‌ای از قریب‌الوقوع بودن آزمایش هسته‌ای جدید کره‌شمالی وجود ندارد

کارشناسان آمریکایی امروز (شنبه) اعلام کردند، برخلاف گزارش رسانه‌های کره‌جنوبی، تصاویر ماهواره‌ای اخیر هیچ نشانه‌ای از اینکه کره‌شمالی برای یک آزمایش اتمی جدید آماده می‌شود را نشان نداده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه آمریکا- کره در دانشگاه جان هاپکینز در وب‌سایت خود عنوان کرد: تصاویر ماهواره‌ای 27 سپتامبر و 25 اکتبر سال‌جاری میلادی (پنجم مهر و سوم آبان) از سایت آزمایش اتمی «پانگی- ری» هیچ نشانه‌ای از اینکه کره‌شمالی یک تونل جدید حفر می‌کند، نشان نداد. مهم‌ترین فعالیت قابل مشاهده، ساخت یک ساختمان جدید در منطقه «Main support» است.

این موسسه افزود: فعالیت‌ها در ورودی غربی و جنوبی این سایت بسیار کم است و نشان می‌دهد که کره‌شمالی به تمرکز عمده خود بر حفظ و نگهداری تونل ادامه می‌دهد.

کره‌شمالی هر سه آزمایش اتمی خود در سال‌های 2006، 2009 و 2013 میلادی را در سایت «پانگی- ری» واقع در شمال شرق این کشور انجام داده است.

پیشتر خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی به نقل از یک منبع دولتی ناشناس اعلام کرده بود، گمان می‌رود کره‌شمالی در حال حفر تونل جدیدی در این سایت است که نشانه از آماده شدن این کشور برای چهارمین آزمایش اتمی‌اش محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N1019132

وبگردی