آفتاب
در سی و هشتمین اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو؛

درخواست لاوروف از یونسکو برای اعزام ناظر به سوریه/افزایش تروریسم نتیجه دخالت‌های خارجی است

درخواست لاوروف از یونسکو برای اعزام ناظر به سوریه/افزایش تروریسم نتیجه دخالت‌های خارجی است

وزیر خارجه روسیه با تاکید بر اینکه افزایش تروریسم و افراطی‌گری در خاورمیانه و شمال آفریقا تا حدود زیادی به دخالت‌های خارجی در منطقه مربوط است از یونسکو خواست پس از پایان درگیری‌ها و بیرون راندن تروریست‌ها، هیاتی از کارشناسان خود را برای ارزیابی خسارات و آغاز بازسازی‌ها به مناطق آسیب‌دیده در سوریه اعزام کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری سبأ نت یمن، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در سخنرانی روز جمعه خود در جریان سی و هشتمین کنفرانس عمومی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) گفت: افزایش تروریسم و خشونت در خاورمیانه و شمال آفریقا به شدت با دخالت‌های خارجی در منطقه در ارتباط است.

لاوروف در ادامه نسبت به افزایش این تنش‌ها و افراطی‌گری در خاورمیانه و شمال آفریقا و جنایات داعش در حق مسلمانان ساکن این مناطق و جنایاتی که این تروریست‌ها علیه اسلام و تمامی ادیان مرتکب می‌شوند، به شدت ابراز نگرانی کرد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به مهاجرت دسته جمعی مسیحیان از منطقه هشدار داد که این مساله باعث برهم خوردن توازن میان ادیان و مذاهب در منطقه می‌شود.

وی در ادامه تاکید کرد: تمامی این تحولات به دلیل تضعیف و یا از بین بردن نهادهای دولتی در کشورهای مختلف به وجود آمده و این امر با دخالت‌های خارجی و اقدامات غیرمسوولانه در اجرای پروژه‌های مهندسی ژئو سیاسی و نیز اجرای نسخه‌های خارجی برای مردم این کشورها بدون توجه به آداب و سنن و میراث تاریخی‌شان به وجود آمده است.

لاوروف در ادامه ابراز امیدواری کرد که یونسکو پس از آزاد شدن مناطق تاریخی در منطقه از جمله شهر تاریخی تدمر، هیاتی از کارشناسان را به این مناطق اعزام کند تا میزان تخریب آثار باستانی در نتیجه درگیری‌ها را ارزیابی کنند.

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با ایرینا بوکوا، مدیرکل یونسکو نیز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میراث فرهنگی حلب، تدمر و دیگر مناطق سوریه، افغانستان و عراق که وحشیانه نابود می‌شدند، میراث مشترک همه ماست. من مطمئن هستم که یونسکو طبق وظیفه خود عمل خواهد کرد و به محض اینکه شرایط امنیتی به این سازمان اجازه دهد با بیرون راندن تروریست‌ها، این سازمان هیاتی از کارشناسان خود را برای ارزیابی ابعاد خسارات به منطقه اعزام خواهد کرد تا به این ترتیب چگونگی بازسازی تخریب‌ها را بررسی کنیم.

انتهای پیام

کد N1019061

وبگردی