آفتاب
شماره جدید هفته نامه « ندای ملت» انتشار یافت:

آمادگی آمریکا و اسرائیل برای تسلط بر نصف بیشتر خاور میانه

آمادگی آمریکا و اسرائیل برای تسلط بر نصف بیشتر خاور میانه

هفته نامه«ندای ملت» در شماره جدید خود به مسائلی چون آمادگی رژیم صهیونیستی و آمریکا برای تسلط بر نصف بیشتر خاورمیانه و رویارویی روسیه و آمریکا در سوریه را از دیدگاه « هنری کیسینجر» می پردازد.

به گزارش خبر گزاری مهر، شماره جدید هفته نامه «ندای ملت» چاپ لاهور منتشر شد. در این هفته نامه «انیس الرحمن» اوضاع خاورمیانه و جهان را از دیدگاه وزیر خارجه یهودی الاصل ایالات متحده آمریکا «هنری کیسینجر مورد بررسی قرار می دهد و نقشه شوم آمریکایی- صهیونیستی را برملا می کند.

در بخشی از این هفته نامه آ»دده است: جهان امروز با سرعتی روز افزون به سمت تحولات جدیدی در حال حرکت است. اوضاع در خاورمیانه و جنوب آسیا به سمت و سویی نگران کننده پیش می رود. شرایط موجود آمریکا و هم پیمان صهیونیستی اور را در مخمصه ای بزرگ قرار داده است. اگر در پاکستان یک رهبر سیاسی محّب وطن وجود داشت از ضعف آمریکا و ناتو در منطقه در مستحکم کردن جایگاه کنونی خود بهره کافی را می برد. در این شکی نیست آمریکا و روسیه در خاورمیانه مقابل هم قرار گرفته اند. وقتی کار از دخالت ناتو در عراق و لیبی کار به سوریه رسید گویا آمریکا و هم پیمانان اروپایی اش از خط قرمز عبور کرده و در جواب آن روسیه ارتش خود به سوریه فرستاده است. آمریکا و اسرائیل نیز منتظر بودند تا روسیه در سوریه  مانند حضورش در افغانستان شکست بخورد. به همین دلیل است که  علاوه کارشناسان مسائل سیاسی غرب و منابع رسانه ای غرب نیز قایل به این امر هستند مسئله سوریه به جنگ آمریکا و روسیه تبدیل شده است در حالیکه این دو خود از اعضای رسمی شورای امنیت سازمان ملل هستند. روسیه و چین بر این باورند که دیگر اعضای شورای امنیت  یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه در دوره ریاست جمهوری «جرج بوش» برنامه ای موسوم به «خاورمیانه بزرگ» تدوین کردند، هدف اصلی از این برنامه تقسیم خاورمیانه به ۵۶ کشور بود تا بتوانند آن کشورها  را تحت سیطره صهیونیسم جهانی درآورند و بتوانند به آسانی علاوه بر نفت بر دیگر منابع زیر زمینی خاورمیانه تسلط کامل داشته باشند و منابع زیر زمینی آن کشور ها را استخراج نمایند.

لازم به ذکر است آنها دربرنامه «خاورمیانه بزرگ» افغانستان و پاکستان را نیز شامل کرده بودند بنابراین می توان به پشت پرده طرح موضوع «خود مختاری بلوچستان» در کنگره آمریکا پی برد.

در ۵ فوریه سال ۲۰۱۲ میلادی وزیر خارجه یهودی الاصل آمریکا «هنری کیسینجر» نوشته بود: «جنگ جهانی سوم شروع شده است یک طرف این جنگ آمریکا و متحدان غربی او هستند و طرف دیگر آن روسیه و چین.»

روزنامه آمریکایی «دیلی اسکیپ» در مصاحبه خود با هنری کیسینجر معروف به روباه نوشته بود: «اتفاقاتی که در جهان در حال شکل گیری است خود پیش زمینه جنگی بزرگ و جهانی است که در آن فقط یک طرف به پیروزی خواهد رسید.» دانشور ۹۲ ساله یهودی بر این باور است که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی آمریکا، روسیه و چین را از لحاظ نظامی قدرتمند دیده است و قدر ت نظامی این دو کشور باعث نابودی آنها خواهد شد چون اروپا به قدرت روزافزون این دو کشور پی برده است و این خطر ناشی از چین و روسیه بار دیگر آمریکا و متحدان اوروپایی او را متحد ساخته است.

هنری کیسینجر گفته بود: «آمریکا برای تسلط بر نفت و گاز و منابع طبیعی ۷ کشور عربی برنامه ای تدوین کرده بود زیرا که تسلط بر نفت این کشورها به مفهوم تسلط واقعی بر آن کشورهاست. او معتقد است که سازمانهای نظامی آمریکا تا حد زیادی به اهداف خود دست یافته اند و اهدافی که باقی مانده است آمریکا در حال دستیابی به آنهاست.

 او در ادامه می افزاید: این وضعیت چین و روسیه را نگران کرده است به ویژه  این ادراک که اسرائیل به زودی آغاز کننده یک جنگ بزرگ بر علیه کشورهای مخالف خود در منطقه است و در اثر این جنگ نصف بیشتر خاورمیانه تحت سیطره او در خواهد آمد و من به آمریکا و اتحادیه اروپا توصیه می کنم که نیروهای نظامی خود را برای این جنگ آماده نگه دارند چونکه کشوری که در این جنگ پیروز شود  آن بر تمام دنیا حکمرانی خواهد نمود.

هنری کیسینجر در ادامه تصریح می کند: نباید این موضوع را فراموش کرد که آمریکا زراد خانه ای از سلاحهای مخرب دارد که جهان از آن اطلاعی ندارد و در وقتی مناسب خود دنیا به آن پی خواهد برد.»

هنری کیسینجر از سیاست مداران و دیپلمات های کهنه کاری بشمار می رود که در دهه ۶۰ میلادی سمت های مهمی داشته است. از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۷۵ مشاور امنیت ملی ریاست جمهوری آمریکا بوده است. از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ وزیر خارجه آمریکا بوده و در دهه ۷۰ میلادی او پل مهم ارتباطی بین آمریکا و جماهیر شوروی سابق محسوب می شد. برای پایان دادن به جنگ آمریکا و ویتنام او یکی از اعضای تیم مذاکره کنند بود. معاهد «کمپ دیوید» که بین اسرائیل و مصر منعقد شد به خاطر آن او شهرت فراوانی کسب نمود و بعداً به خاطر این فعالیتها به او «جایزه نوبل صلح جهانی» اعطا شد.

بسیاری از تحلیل گران غربی و عربی بر این باورند که این هذیان سراییها زاییده افکار این دانشور پیر یهودی است اما دیگر منابع بر این باورند که افکار و بیانات هنری کیسینجر را نمی توان نادیده گرفت چونکه قبل از اظهار چنین بیاناتی او در ژانویه ۲۰۱۲ میلادی به این کشورها سفر کرد به ویژه در سفر به چین و روسیه با شخصیت های مهم سیاست گذار دیدارهایی خصوصی انجام داد. تحلیل گرانی که بر وقایع جهان نگاه ژرفی دارند بر این باورند که هنری کیسینجر حامل پیام آمریکا برای این کشورها بود و او در دیدار خود با شخصیت های برنامه ریز و سیاست گذار این کشورها این پیشنهاد را مطرح کرد که : «برای حفظ صلح و امنیت در جهان یک نظام بین المللی تعریف شود که مبتنی بر شرایط آمریکا باشد.»

 اما قبول کردن این شرایط از طرف کشورهای چین و روسیه به معنای قبول سیطره جهانی آمریکا بود و به بدین سان آنها از قبول آن سر باز زدند  و بدین جهت دنیا با سرعت بیشتری بسوی جنگ جهانی سوم قدم می نهد.

سه سال پیش وقتی چین و روسیه در شواری امنیت سازمان ملل قرارداد  ضد سوری را وتو کردند، این کشورها معتقد بودند که بدین شکل راه برای نفوذ ناتو در سوریه هموار خواهد شد و یک هفته بعد روسیه به کشورهای غربی و حزب مخالف دولت سوریه اعلام کرد که آنها از مخافین مهم برقرای صلح و امنیت در سوریه بشمار می روند.

خبرگزاری روسیه «ایتار تاس» بیانات معاون وزیر خارجه روسیه «سرگی ربا بکوف» را منتشر کرد که حزب مخالف سوریه و حامیان آن مسئول بدترین خونریزی در سوریه هستند. بعد از آن وزیر خارجه روسیه «سرگئی لاوروف» دولت سوریه و رهبران حزب مخالف را دعوت به مذاکره کرده بود. او بر این باور بود که کشورهای غربی برای حزب مخالف سوریه اسلحه و پول فراهم می کنند در حالیکه رسانه های عربی به انتشار دروغ این خبر می پرداختند که روسیه با وتوی قرارداد حزب مخالف سوریه، در حال گسترش جنگ و خونریزی در سوریه است.

دشواری شرایط را می توان با این موضوع حدس زد که دو سال قبل وزیر خارجه روسیه «سرگئی لاوروف» و رئیس اطلاعات خارجی روسیه «میخائیل فراد کوف» با سفر به سوریه در باره مداخله کشورهای بیگانه بارهبران سوریه مذاکره کردند.

در اکتبر ۲۰۱۱ منابع خبری روسیه خبرهایی دال بر دخالت کشورهای غربی به ویژه آمریکا، انگلیس و فرانسه و سرویس های امنیتی این کشورها  مانند «بلک واتر» برای گسترش  تروریسم و جنگ مخفیانه با ارتش سوریه منتشر کردند و اعلام کردند این به مانند آن است که این کشورها درآغاز شورش در لیبی عملیات را شروع کردند و تا آخر نیز مسئولین ناتو مداخلت خود را انکار کردند و وقتی قذافی به قتل رسید ناتو به طور واضح اعلام کرد که نیروهای ناتو در جنگ همراه انقلابیون لیبی بودند.

همه می دانند که همانگونه که خاک تونس و نیروی دریایی ناتو در دریای مدیترانه بر علیه لیبی استفاده شد درست به همین گونه برای خوار کردن روسیه پایگاههای ناتو در عراق و ترکیه مورد استفاده قرار می گیرد و همراه با آن گروههای تروریستی که نام «شرکت های امنیتی» بر آنها نهاده شده است در عراق مورد استفاده قرار می گیرند. و بدین گونه در افغانستان برنامه استفاده از نیروهای ناتو و گروههای تروریستی غربی مستقر در افغانستان بر علیه پاکستان آماده شده بود. برنامه صهیونیست جهانی این بود که ملت و ارتش پاکستان از هم دور شوند و تورم و  رشوه و فساد در کشور افزایش یابد.

چین و روسیه اتحاد صهیونیستی ناتو را در افغانستان برای این تحمل کردند چون می دانستند این اتحاد بوسیله افغانها شکست خواهد خورد. چین و روسیه درجنگ عراق و لیبی دخالت نکردند و از دورنظاره گر اوضاع  بودند چون می دانستند که  جنگ عراق و لیبی باتلاقی است که بیرون آمدن از آن برای ناتو مشکل است. اما چین و روسیه اجازه نخواهند داد ناتو به آسانی به پیروزی دست یابد چون سوریه «سکوی پرتاب» آنها بین دریای مدیترانه و اروپا بشمار می رود. با پی بردن به این نیت و مقصد هنری کیسینجر گفته بود اتحاد صهیونیستی ناتو برای دخالت در امور منطقه آماده باشد.

در این هیچ شکی نیست که پاکستان همیشه چین را «بیمه عمر» دانسته و این موضوع تا حد زیادی درست است اما وقتی کرملین و پکن در شکل یک گروه به مبارزه بپردازند آن وقت پاکستان چه نقشی در منطقه خواهد داشت؟ این قاعده و بازی دنیا است کشوری که نمی تواند خود بجنگد کشوری نخواهد بود که بجای او به میدان مبارزه برود. بهترین مثال آن «سقوط داکا» است.

کد N1019043

وبگردی