آفتاب
محمد علی نمازی:

نماینده باید دارای قدرت تعامل با قوای دیگر و همکاران خود باشد

نماینده باید دارای قدرت تعامل با قوای دیگر و همکاران خود باشد

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت:‌در شرایط امروز کشور ، نماینده خوب ، نماینده ای است که از امکانات و استعدادهای داخلی و خارجی کشور مطلع باشد و به کمک نمایندگانی دیگر شرایط بهره وری و استفاده بهینه از امکانت را فراهم کند.

محمدعلی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، اظهار کرد: هیچ کشوری تنها با امکانات خود‌، نمی تواند به رشد مناسب و مطلوب و توسعه و همچنین حصول رفاه و آسایش ملتش دست یابد بنابراین همه ناچار به تعامل و همکاری با کشورها و شرکت های خارجی هستند.

وی افزود:‌نماینده خوب در شرایط امروز کشور، نمانیده ای است که با دقت و بررسی قوانین مربوط به تجارت و سرمایه گذاری در کشور را باز نگری کند و با اصلاحات لازم امنیت لازم و کافی برای سرمایه گذاری در کشور را ایجاد کند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه یک نماینده خوب باید دولت را در استفاده از امکانات و استعدادهای موجود کمک کند ، تصریح کرد: نماینده باید دانش و آگاهی لازم را در مورد نیازها و امکانات بالقوه کشور داشته باشد.

نمازی با تاکید بر اینکه نماینده باید آَشنا و آگاه به اوضاع منطقه باشد، تصریح کرد: نماینده باید با شناخت اخلاقیات و روحیات ملت ایران ، چگونگی تعامل با جهان خارج را بداند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نماینده باید با مبانی قانون گذاری و وکالت مردم آشنا باشد ، خاطر نشان کرد: نماینده باید دارای قدرت تعامل با دولت و قوه قضاییه و همکاران خود در مجلس باشد و انگیزه بالایی برای خدمت گذاری داشته باشد و منافع عمومی و کشور را ارجح بر منافع فردی بداند.

نمازی با تاکید بر اینکه نماینده به هیچ وجه نباید به انگیزه دستیابی به قدرت،‌ ثروت و شهرت وارد مجلس شود، گفت: مردم باید به نماینده‌ای رای دهند که برنامه واقع بینانه داشته باشد و اولویت اول او سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم باشد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه مردم باید به لیست ها و کاندیداهایی که توسط احزاب و گروه های شناخته شده ، معرفی می شوند توجه کنند ،‌گفت: رای دهندگان باید به فهرستهای ارائه شده از طرف گروه ها و تشکل های سیاسی مورد اطمینان توجه کنند چرا که در لیست هایی که ارائه می‌شود، فهرستی از کاندیداها برای سراسر کشور معرفی می‌شود و با رای آوردن اکثریت یک لیست، مجلس از اکثریت منسجم و متفق و هماهنگی برخوردار خواهد شد.

نمازی اظهار کرد: در صورت هماهنگی نمایندگان مجلس ، وقت نمایندگان در طول 4 سال به خاطر تشتت آراء و اختلاف نظر ها تلف نخواهد شد.

این نماینده پیشین مجلس ‌افزود: وقتی مجلس دارای اکثریتی سازمان یافته باشد، بهتر می تواند قوانین مورد نظر را تصویب کند و نظارت درستی به اجرای مصوبات داشته باشد که رسیدن به مجلسی با اکثریت منسجم از طریق رای دادن به فهرست ارائه شده توسط احزاب و تشکل های سیاسی امکان پذیر است.

انتهای پیام

کد N1019025

وبگردی