آفتاب
عباس میرهاشمی به مهر گفت:

عکسی به آرشیو تصاویر جنگ اضافه نشده است/ چاپ ۴ کتاب دفاع‌مقدسی

عکسی به آرشیو تصاویر جنگ اضافه نشده است/ چاپ ۴ کتاب دفاع‌مقدسی

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس از تجدید چاپ کتاب «عکاسی زیر آتش» و تلاش برای انتشار عکس های سعید صادقی، کاظم اخوان، محمدحسین حیدری و ساسان مویدی عکاسان دوران دفاع مقدس خبر داد.

سیدعباس میرهاشمی رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر درباره انتشار کتاب عکس های سعید صادقی عکاس دوران دفاع مقدس توضیح داد: عکس های سعید صادقی از جنگ تحمیلی انتخاب و همچنین ویرایش شده است و هم اکنون در حال نوشتن زیرنویس های هر کدام از این عکس ها هستیم و قصد داریم که در همین فصل پاییز کتاب را به مرحله انتشار برسانیم.

او همچنین از تجدید چاپ کتاب «عکاسی زیر آتش» که مجموعه‌ای از عکس‌های جنگ به روایت عکاسان مطرح جهان است خبر داد و گفت: چاپ قبلی این کتاب تمام شده است و چاپ دوم آن با ۳ هزار تیراژ در قطع جدید تا پایان هفته جاری از زیر چاپ بیرون می آید.

میرهاشمی درباره انتشار عکس های سه عکاس دیگر دوران دفاع مقدس نیز بیان کرد: انتشار عکس های کاظم اخوان، محمدحسین حیدری و ساسان مویدی را در برنامه خود داریم که به طور همزمان کار روی عکس های هر سه نفر را شروع کرده ایم.

وی با اشاره به دشواری های انتخاب عکس های این عکاسان اظهار کرد: پراکندگی آثار این عکاسان در مطبوعات، خبرگزاری ها و مجموعه های مختلف بسیار زیاد است و دسترسی به این آثار زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد چرا که بهم ریختگی بسیاری در مجموعه عکس های آن دوران وجود دارد.

رییس انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس در پایان درباره تکمیل شدن آرشیو عکس‌ها و نگاتیوهای دوران جنگ تحمیلی در این انجمن توضیح داد: تلاش می کنیم که آثاری را از استان‌های مختلف کشور به این مجموعه اضافه کنیم ولی در حال حاضر به آمار قبلی آرشیو این آثار اضافه نشده است.

کد N1018919

وبگردی