آفتاب
مفتی سوریه:

سوریه بهای حفظ کرامت و وحدت خود را می پردازد

سوریه بهای حفظ کرامت و وحدت خود را می پردازد

احمد بدرالدین حسون مفتی ارشد سوریه تاکید کرد بحران این کشور یک مسئله داخلی نیست بلکه تبدیل به مسئله ای شده است که جهان را نگران می کند و سوریه بهای حفظ کرامت و وحدت خود را می پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، حسون ضمن هشدار نسبت به ایجاد کشورهایی بر اساس مبانی دینی، تاکید کرد که سوریه امروز بهای حفظ کرامت و وحدت خود را می پردازد.

مفتی سوریه در نشست خبری که در مسکو پایتخت روسیه برگزار شد، افزود: آمریکا، انگلیس، فرانسه و برخی کشورهای دیگر جنایتکارانی از بیش از ده ها کشور به سوریه اعزام کرده اند تا ملت سوریه را به قتل برسانند و تمدن و مظاهر دینی اعم از مساجد و کلیسا را تخریب و اموال آن غارت کنند.

حسون یادآور شد: هدف از پرژوه دینی در سوریه، نابودی تنها کشور سکولار منطقه است که پیروان بیش از 21 فرقه دینی را در خود جای داده است و آنها هزار سال است که در کنار همدیگر به صورت مسالمت آمیز زندگی می کنند.

وی تاکید کرد: ملت سوریه نسبت به برنامه هایی که برای منطقه تدارک دیده می شود، آگاه است. این ملت با پشت کردن به رهبری که 10 سال پیش با دیکته های آمریکا در مورد چشم پوشی از دوستان روس خود و قطع روابط با محور مقاومت مواجه شد، مخالفت کرد.

حسون افزود: با توجه به این سابقه، افرادی که خود را «دوستان سوریه» می نامیدند به سوریه حمله کردند. آنها خواستند قطعنامه ای را در شورای امنیت سازمان ملل در ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل علیه سوریه صادر کنند ولی روسیه و چین با استفاده از حق وتو مانع از ویرانی سوریه شدند، همانطور که آنها لیبی و عراق تحت بند هفتم نابود کردند.

این مقام دینی سوری تاکید کرد: هدف تنها سوریه نیست، بلکه هدف آنها دریای مدیترانه است تا هیچ کشتی روسی در آنجا وجود نداشته باشد و روس ها از دستیابی به آب های گرم محروم شوند. امروز روسیه بهای موضع خود می پردازد چرا که این کشور در مقابل کسانی که می خواهند روسیه را از لحاظ اقتصادی نابود کنند، تسلیم نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز سوریه در نبرد جهانی قرار دارد، افزود: جنگ تمام عیاری که علیه سوریه شکل گرفته است، امروز به خاطر موضع قاطع روسیه در قبال تلاش ها برای سلطه بر جهان، تبدیل به جنگ علیه این کشور شده است.

مفتی سوریه ضمن هشدار به مسلمانان روسیه در مورد تبلیغات رسانه های غربی علیه روسیه، گفت: سربازان روسی برای دفاع از روسیه به سوریه آمده اند، آنها آمده اند از کل ملت سوریه دفاع کنند نه از فرقه یا مذهب خاص و امروز باید اصحاب رسانه برای افشای دروغ رسانه های غربی در طی 5 سال گذشته عازم سوریه شوند.

وی اظهار داشت: روسیه از سه سال پیش تلاش می کند مخالفان را به گفت وگو با دولت متقاعد کند ولی آمریکا و برخی کشورهای عربی مانع از گفت وگوی مخالفان با دولت در مسکو می شوند. در حال حاضر جنگ سوریه میان حق و باطل و ملت سوریه با دشمنان این ملت است.

مفتی سوریه با اشاره به اینکه اطلاعاتی در مورد آموزش تروریست های چچنی، داغستانی، ترکمنستانی، آذربایجانی و ترکیه ای وجود دارد، گفت: آمریکا بر آموزش و اعزام تروریست ها به سوریه و بازگشت آنها به کشورهای مبدأ نظارت می کند.

حسون همچنین نسبت به مقوله های تکفیری و تروریستی برخی مدعیان دین در عربستان برای تحریک مسلمانان علیه روسیه و بازگرداندن مسلمانان به قرون وسطی توسط این مدعیان هشدار داد.

وی تاکید کرد: امروز سوریه بهای حفظ کرامت، آزادی و حمایت از ملت و ارتش، رهبران، عزت و شهامت، حفظ استقلال در برابر تجاوزات تروریستی را پرداخت می کند، تروریسمی که منحصر در سوریه نیست بلکه تهدیدی علیه کل منطقه، روسیه و به طور کلی جهان است.

کد N1018890

وبگردی