آفتاب

سوال روزنامه روسی درباره عملیات نظامی در سوریه: آیا فقط با بمباران جانور می توان از شر او خلاص شد؟

سوال روزنامه روسی درباره عملیات نظامی در سوریه: آیا فقط با بمباران جانور می توان از شر او خلاص شد؟

روزنامه روسی نزاویسیمایا گازتا با انتشار مقاله ای در خصوص پیروزی و رسیدن مسکو به اهدافش در سوریه ابراز تردید کرد.

به گزارش خبرآنلاین این روزنامه در ویژه نامه خود با عنوان سیاست این سوال را مطرح کرد که آیا تنها با بمباران جانور در لانه اش می توان از شر او خلاص شد؟

گئورگی میرسکی خاورشناس که نویسنده این مقاله است سپس در ادامه به سوال خود پاسخ داده و دلایلی را آورده است که تا اندازه ای می تواند در خصوص اهداف روسیه در سوریه ابهام افکنی کند.

نویسنده این مقاله یادآوری می کند که یک سال پیش نوشته بود که هرکس می تواند مواضع تروریست های سوری را بمباران کند ولی چه کسی تانک و نیروی زمینی خود را خواهد فرستاد؟ با توجه به این که قدرت های خارجی حاضر نیستند این کار را بکنند، تنها ارتش دولتی سوریه از عهده عملیات زمینی بر می آید.

نویسنده بعد از آن تاریخچه بهار عربی در سوریه را تشریح کرده و تأکید می کند که با وجود تقسیمات مذهبی در سوریه، همه سنی ها مخالف بشار اسد و دولت وی نیستند ولی روحیه سربازان اهل سنت ضعیف است، به خصوص در برخورد با متعصبین اسلامی که آرزو دارند در راه دین و ایمان خود شهید شوند. ارتش سوریه زمانی که تنها با ارتش آزاد سوریه مقابله می کرد، شهر حلب را از دست داد که از اینجا می توان نتیجه گرفت که نیروهای اسد نمی توانند حتی با مخالفان میانه رو مقابله کنند چه رسد به نیروهای افراطی و متعصب.

در میان پناه جویان سوری که به اروپا سرازیر شدند، مردان جوان زیادی هستند که بدون تردید می خواهند از احضار به ارتش اسد اجتناب کنند. به عقیده نویسنده، چنین ارتشی که نسبتاً ضعیف است، باید کار نیروی هوایی روسیه را تکمیل کند.

نویسنده در ادامه بعید می داند که موفقیت های زیادی نصیب این ارتش شود. او سپس سئوال می کند که روسیه تا چه حدی می تواند مواضع شبه نظامیان را بمباران کند؟ قطع بمباران ها به معنی تنها گذاشتن ارتش سوریه در شرایط تقویت دشمنان آن است.

میرسکی همچنین باور نمی کند که روسیه با بمباران های خود تروریست هایی را از بین ببرد که می توانند به روسیه آمده و به حملات تروریستی دست بزنند.

او در انتها می نویسد: البته دستگاه تبلیغاتی روسیه به قدری قوی شده است که می تواند همه چیز را توضیح دهد ولی در خارج از کشور تبلیغات مشترک غرب و افراطیون اسلامی قوی تر است.

4949

کد N1018844

وبگردی