آفتاب

نگرانی کویت از بروز اعتراضات در بین اقلیت مصری این کشور

نگرانی کویت از بروز اعتراضات در بین اقلیت مصری این کشور

وزارت کشور کویت از بازداشت ۴ تبعه مصری به خاطر استفاده از عبارات توهین آمیز و دعوت به تحصن و تظاهرات در مقابل سفارت کشورشان در شبکه های اجتماعی، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، اداره کل روابط عمومی وزارت کشور کویت با صدور بیانیه ای افزود: اتهام این افراد توهین به کویت در حساب های شخصی خود در شبکه های اجتماعی و استفاده و انتشار عبارت های توهین آمیز علیه کشور کویت و نهادها و شهروندان آن است.

در این بیانیه آمده است: متهمین در حساب های خود پیام های مغرضانه را برای تحریک اقلیت مصری مقیم در کویت استفاده کرده و آنها را به تحصن و تظاهرات در مقابل سفارت مصر در کویت دعوت کرده اند.

بعد از کشته شدن یک کارگر مصری در یک مجتمع تجاری و زخمی شدن دو شهروند مصری و دو کویتی، در شبکه های اجتماعی برای برگزاری تظاهرات فراخوان داده شده است.

وزارت کشور کویت افزود: این اقدام نقض صریح قانون و زیر پا گذاشتن نظم عمومی، اخلال در امنیت، در معرض خطر قرار دادن زندگی شهروندان و افراد مقیم و نادیده گرفتن منافع عمومی و خصوصی است.

چندی پیش انفجار تروریستی انتحاری در مسجد امام صادق (ع) در منطقه «الصوابر» پایتخت این کشور منجر به کشته و زخمی شدن دهها نمازگزار این مسجد شد. در این انفجار دست کم ۲۵ نفر کشته شدند.

کد N1018834

وبگردی