آفتاب

سفر مشاور امنیت ملی افغانستان به هند/قطعی شدن فروش بالگرد MI-۲۲

سفر مشاور امنیت ملی افغانستان به هند/قطعی شدن فروش بالگرد MI-۲۲

مشاور امنیت ملی افغانستان در راستای مبارزه با تروریسم و خرید تجهیزات نظامی از هند ۷ نوامبر به این کشور سفر می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «محمد حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان، ۷ نوامبر وارد «دهلی نو» می شود و با سران هند دیدارو گفتگو می کند.

بر این اساس محور گفتگو های طرفین مبارزه با تروریسم و خرید تجهیزات نظامی خواهد بود. در واقع حنیف اتمر در این سفر قرارداد انتقال ۴ فروند بالگرد جنگی مدل MI-۲۲ از هند به افغانستان را قطعی خواهد کرد. این هلیکوپتر جنگی ساخت روسیه است.

طبق گزارش شبکه خبری «اخبار آسیا» این قراداد از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که نشان دهنده اتحاد «کابل» و دهلی نو است. پس از قرارداد ۲۰۱۱ بین هند وافغانستان این اولین کمک نظامی هند به افغانستان است و پاکستان به شدت از آن ناراضی است.

 لازم به ذکر است که در سال  ۲۰۱۱ پیمان همکاری استراتژیک بین دو کشور هند و افغانستان امضا شد که طی آن در مورد آموزش، تجهیز، و برنامه‌‌های ارتقای ظرفیت برای تقویت نیروهای امنیتی افغانستان از سوی هند توافق شد. پس از آن، دهلی نو طی قراردادی با «مسکو» توافق کرد تا هزینه‌‌ تجهیزات نظامی خریداری شده از روسیه برای افغانستان را بپردازد. این تجهیزات شامل توپخانه، بالگرد، تانک و وسایل زرهی است.

 

کد N1018805

وبگردی