آفتاب

درگیری‌ها در الخلیل و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی/ تظاهرات گسترده گروه‌های فلسطینی در غزه

درگیری‌ها در الخلیل و زخمی شدن ده‌ها فلسطینی/ تظاهرات گسترده گروه‌های فلسطینی در غزه

ظهر امروز (جمعه) درگیری‌های جدیدی میان فلسطینیان و اشغالگران صهیونیست در اطراف مسجد وصایا الرسول واقع در شهر الخلیل رخ داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نظامیان صهیونیست در جریان این درگیری ها به سوی فلسطینیان گلوله های جنگی و گاز اشک آور شلیک کردند که در پی این جنایت ده ها تن از فلسطینیان زخمی و دچار حالت خفگی شدند.

نیروهای ارتش اسرائیل این مسجد را قبل از آغاز نماز جمعه به محاصره درآوردند تا مانع از تظاهرات فلسطینیان شوند، ولی فلسطینیان به مقابله با این متجاوزان برخاستند و آنان را مجبور به عقب نشینی از اطراف این مسجد کردند.

فلسطینیان نمازگزار پس از این اقدام دلیرانه تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی تجاوزات و جنایات دشمن صهیونیستی را محکوم کردند.

به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گروه های ملی و اسلامی نوار غزه امروز جمعه به نشانه حمایت از انتفاضه قدس و محکوم کردن جنایات دشمن صهیونیستی علیه ملت فلسطین تظاهرات گسترده ای را برگزار کردند.

هزاران تن از فلسطینیان ساکن باریکه غزه درخواست این گروه ها را لبیک گفته و به خیابان ها ریختند. این تظاهرات از مقابل میدان السرایا واقع در مرکز شهر غزه به راه افتاد.

شرکت کنندگان در آن با سر دادن شعارهایی ضمن محکوم کردن جنایات نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه ملت و سرزمین و مقدسات فلسطین،بر حمایت خود از انتفاضه قدس تا تحقق اهدافش از جمله آزادی سرزمین فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین شان و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

ا

نتهای پیام

کد N1018608

وبگردی