آفتاب
باقریان در گفتگو با مهر:

ورود به حریم شخصی فرکی کار درستی نبود/ مدرک و سندی دارند رو کنند

ورود به حریم شخصی فرکی کار درستی نبود/ مدرک و سندی دارند رو کنند

مدیرعامل باشگاه سپاهان با تاکید بر اینکه نویدکیا حدودش را رعایت می کند به گلایه‌های فرکی واکنش نشان داد و گفت: هر چند اختلاف نظری هم در کار وجود داشته باشد اما نباید به حریم ضخصی افراد ورود کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرکی که در پایان فصل چهاردهم رقابت های لیگ برتر توانسته بود تیم سپاهان را قهرمان آسیا کند در پایان هفته یازدهم رقابت های این فصل به خاطر مشکلاتی که برایش بوجود آمده بود از سرمربیگری زردپوشان اصفهانی کناره گیری کرد.

فرکی بعد از کناره گیری از سپاهان حرف هایی را بر زبان آورد که می تواند بیشترین تبعات را برای محرم نویدکیا داشته باشد. وی همچنین به پیامک هایی اشاره کرد که با هدف تهدید او برایش ارسال شده است.

اصغر باقریان مدیرعامل باشگاه سپاهان در گفتگو با خبرنگار مهر به گلایه های حسین فرکی و اتفاقاتی که پیرامون باشگاهش بوجود آمده است پاسخ داد:

* خبرگزاری مهر: صحبت های روز جمعه آقای فرکی نشان داد که دست های پشت پرده ای در باشگاه شما وجود دارد که زمینه کناره گیری ایشان را فراهم کرده اند؟
- اصغر باقریان: البته ایشان در چند جلسه گفتگوهای مفصلی با بنده داشتند و همین حرف ها را زده بودند. بنده هم با آقای فرکی موافقم که نباید به حریم شخصی افراد ورود کرد. باید به حریم شخصی افراد احترام گذاشت.

* از صحبت های آقای فرکی اینگونه برداشت می شد که ارسال پیامک ها برای ایشان از سوی برخی افراد ساماندهی شده است؟
- خیلی نمی خواهم به این مسائل ورود کنم اما بازهم تاکید می کنم که باید حریف شخصی افراد حفظ شود. ممکن است که ما در کار اختلاف نظرهایی با یکدیگر داشته باشیم اما نباید وارد زندگی شخصی افراد شویم. این کار درستی نیست.

* آقای فرکی تاکید کردند که اخبار مربوط به قراردادش خیلی زود به گوش محرم نویدکیا رسیده است؟
- البته صحبتی که ایشان کردند در زمان مدیریت بنده نبوده و اطلاعی از این موضوع ندارم. زمانی که من به باشگاه آمدم محرم اصلا در تمرینات حضور نداشت.

* به نظر می رسد که این اختلافات و نفوذ نویدکیا برای باشگاه دردسرساز شده است و عامل جدایی فرکی هم همین موارد بوده؟
- تا قبل از اینکه آقای فرکی بودند و محرم هم به تمرینات برگشته بود باید این مسائل مطرح و حل می شد. حالا که دیگر آقای فرکی رفته اند صحبت کردن در این مورد فایده ای ندارد. اگر بحثی بود و یا مشکلی بود باید از قبل حل می شد الان که دیگر نمی شود کاری کرد.

* یعنی شما تایید می کنید که نویدکیا عامل جدایی حسین فرکی بوده است؟
- اصلا اینطور نیست. حتی زمانی که محرم در تمرینات حضور نداشتند خود آقای فرکی بارها از ما خواستند که زمینه بازگشتش را فراهم کنیم. زمانی هم که کسی درخواست می کرد آقای فرکی به شدت استقبال می کردند تا محرم برگردد. بنابراین مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

* اما ارسال پیامک ها به حسین فرکی و تهدید به اینکه به برنامه تلویزیونی نرود این ذهنیت را ایجاد می کند که کسی به ارسال کنندگان خط داده است؟
- بعید می دانم اینطور باشد. تقریبا همه می دانستند که آقای فرکی می خواهد روز جمعه به تلویزیون برود. در شبکه های مجازی به این موضوع پرداخته شده بود. ضمن اینکه شب قبل از بازی با راه آهن هم در اردوی تیم مطرح شده بود که ایشان می خواهد روز جمعه به تلویزیون برود.

* بعد از صحبت های فرکی حالا خیلی ها تصور می کنند که محرم نویدکیا قدرتی دارد که می تواند برای باشگاه سپاهان تصمیم گیری کند؟
- خدا شاهد است که اصلا اینطور نیست. حداقل از زمانی که من وارد این باشگاه شده ام نویدکیا حد و حدود خودش را می داند و حریم ها را رعایت می کند. هم فرکی مربی بزرگ و پرافتخاری است و هم سپاهان باشگاه بزرگی است. بنابراین نباید به این مسائل دامن زد. در این باشگاه هرکسی سرجای خودش است و در چارچوب وظایفش عمل می کند.

* اما ادامه این روند و مسائلی که مطرح می شود به باشگاه شما لطمه خواهد زد؟
- سعی می کنیم خیلی زود دامنه این مباحث را جمع کنیم.

* حسین فرکی با دلخوری از باشگاه شما جدا شد، نمی خواهید از زحماتش قدردانی و کدورت ها را برطرف کنید؟
- سعی من این بود که جلسه ای با آقای فرکی داشته باشیم و در مورد این مسائل صحبت کنیم اما ایشان ابتدا گفتند نیاز نیست و بعد هم گفتند اجازه بدهید چند روز استراحت کنم. شان آقای فرکی برای ما قابل احترام است و قطعا باید این مسائل جمع شود.

* به هر حال مطرح شدن این مسائل پیرامون باشگاه سپاهان اتفاق خوبی نیست و به چهره باشگاه لطمه می زند؟
- قبول دارم که نباید خیلی به این مسائل دامن زد. همانطور که گفتم بزودی این مباحث جمع خواهد شد و باشگاه روال عادل را پیگیری می کند.

* تکلیف سرمربی چه شد؟ چه زمانی جانشین حسین فرکی معرفی می شود؟
- درحال مذاکره با چند گزینه هستیم که تعدادشان به چهار یا پنج نفر رسیده است. در حال جمع بندی و بررسی رزومه آنها هستیم و فکر می کنم طی دو سه روز آینده گزینه نهایی را انتخاب کنیم.

* برای انتخاب سرمربی ملاک های خاصی هم دارید؟
- طبیعتا ما برای باشگاه سپاهان سه سیاست کلی را در نظر گرفته ایم. اول اینکه بتوانیم قهرمان لیگ برتر شویم و حضور خوبی در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم. دوم اینکه در دو تا سه سال نسل بازیکنان سپاهان را تغییر دهیم و بازیکنان جوانی را به تیم بیاوریم و سوم اینکه بتوانیم از بین فوتبالیست هایی که پا به سن گذاشته اند و سالهای آخر فوتبالشان را پشت سر می گذارند مربیان قوی و آینده داری را تربیت کنیم.

طبیعی است که سرمربی آینده ما باید بتواند به سیاست های باشگاه کمک کند و بخش هایی از این سیاست ها را عملی کند.

* بعد از شکست پرسپولیس برابر ذوب آهن و اشتباهی که داور داشت برخی هواداران پرسپولیس فداسیون فوتبال و سازمان لیگ را به حمایت از اصفهانی ها متهم کردند. شما به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان چه تحلیلی از این موضوع دارید؟
- حداقل این مسائل برای تیم ما رخ نداده است. در هفت - هشت بازی گذشته نه تنها داوری نفعی برای ما نداشته بلکه در برخی موارد به تیم ما لطمه هم زده است. به نظرم نباید وارد این مسائل شویم. فوتبال نیاز به جذابیت دارد تا مردم به سمت این رشته سوق پیدا کنند. مطرح کردن موارد منفی باعث فراری شدن تماشاگران از ورزشگاه می شوند.

چرا الان سکوهای ورزشگاه های ما هر روز دارد خالی تر می شود؟ به این خاطر که بیشتر به مسائل منفی فوتبال پرداخته می شود و از ایجاد جذابیت ها فاصله گرفته ایم. مدام دنبال ابعاد منفی فوتبال هستیم. اگر تخلفی صورت می گیرد حتما باید از طریق مراجع قانونی و قضایی پیگیری و برخورد شود.

متاسفانه الان هرکسی براساس نظر شخصی خودش اظهار نظر می کند و هیچ سند و مدرکی هم برای این موضوع ندارد. اگر واقعا سندی هست بگویند تا مراجع قضایی و قانونی رسیدگی کنند. مگر در فوتبال ایتالیا تخلف بزرگی مالی صورت نگرفت؟ مراجع قضایی رسیدگی کردند و یوونتوس به لیگ پایین تر رفت. یا در همین فیفا تخلفی صورت گرفته و دارد بررسی می شود. این مسائلی که مطرح می شود فقط به فوتبال لطمه می زند و تماشاگران را فراری می دهد.

الان پرسپولیس زیبا بازی می کند و شکل و شمایل خوبی دارد تماشاگران هم دارند بیشتر به ورزشگاه می آیند نباید با مطرح کردن این مسائل کاری کنیم که همین تماشاگران هم به ورزشگاه نیایند. چرا مدیران و مسئولان بحث های حاشیه ای را مطرح می کنند و به دنبال لطمه زدن به فوتبال هستند. اگر مدرکی دارند رو کنند تا مسئولان قضایی رسیدگی کنند.

کد N1018590

وبگردی