آفتاب

چین به کامبوج موشک‌های ضدهوایی داده است

چین به کامبوج موشک‌های ضدهوایی داده است

وزیر دفاع کامبوج امروز (جمعه) اعلام کرد، چین به کشورش موشک‌های دوش‌پرتاب ضدهواپیما داده و دو کشور درخصوص مساله کمک‌های نظامی جدید به هدف تقویت روابط توافق کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، کامبوج یکی از هم‌پیمانان چین در آسیاست که مکرراً از مواضع این کشور در مجامع عمومی که اغلب محل رقابت چین و آمریکا برای تاثیرگذاری بیشتر هستند، حمایت می‌کند.

تیا بانه، وزیر دفاع کامبوج در مراسم امضای توافقنامه‌های میان کشورش با چین که با حضور چانگ ونکوان، همتای چینی وی در کامبوج برگزار شد، تاکید کرد: سفر وزیر دفاع جمهوری خلق چین منجر به دستاوردهای خوبی شده است.

تیا بانه در روزهای گذشته در یک نشست وزرای دفاع منطقه شرکت کرد که در جریان آن هیچ طرحی برای صدور یک بیانیه مشترک پایانی به دلیل عدم توافق طرفین در خصوص اشاره به مناقشات ارضی در دریای چین جنوبی به سرانجام نرسید.

وزیر دفاع کامبوج درخصوص این مذاکرات توضیح بیشتری ارائه نداد اما گفت که چین اخیراً موشک‌های دوش‌پرتابی را به کشورش تحویل داده است.

وی گفت: ما در شرایط کنونی به هواپیمای جنگی نیاز نداریم. ما پیش از این یک سیستم ضدهواپیمایی ایجاد کرده‌ایم تا از حریم هوایی خود دفاع کنیم.

وی از ارائه توضیحات بیشتر در خصوص نوع این موشک‌ها خودداری کرد اما گفت که کامبوج به دنبال سلاح‌های جنگی با برد بیشتری است.

تیا بانه در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم هواپیماهای با سرعت بالا را نیز هدف قرار دهیم.

وی همچنین گفت که چین به ارائه آموزش و ایجاد آکادمی‌های نظامی در کامبوج کمک خواهد کرد.

در این مراسم وزیر دفاع چین تاکید کرد که کشورش به کامبوج کمک خواهد کرد تا نیروهای مسلح خود را توسعه داده و به روز کند.

چانگ گفت: چین و کامبوج همسایگانی با روابط حسنه هستند که دوستی آنها سابقه دیرینه دارد و از پایه و اساس مستحکمی برخوردار است.

انتهای پیام

کد N1018528

وبگردی