آفتاب

آمریکا برای لبنان سفیر موقت تعیین کرد

آمریکا برای لبنان سفیر موقت تعیین کرد

ایرنا نوشت: ریچارد جونز سفیر اسبق آمریکا در لبنان و رژیم صهیونیستی، سال ها بعداز بازنشسته شدن و دور بودن از امور دیپلماتیک، به عنوان سفیر موقت آمریکا در لبنان وارد بیروت شد.

به گزارش ایرنا، جونز قرار است در دوره انتقالی و تا زمانی که خانم الیزابت ریچارد سفیر جدید آمریکا در لبنان ماموریتش را شروع کند، امور دیپلماتیک سفارت آمریکا در لبنان را برعهده داشته باشد.
الیزابت ریچارد معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در خاور دور که جایگزین دیوید هیل شده است، به دلیل اقدامات پیچیده روتین در آمریکا تاکنون نتوانسته است ماموریت خود را در لبنان شروع کند.
اما مهمتر این که دیوید هیل سفیر سابق آمریکا در لبنان که به عنوان سفیر جدید آمریکا در پاکستان انتخاب شده بود، با وجود این که مجبور بود عازم محل ماموریت جدید خود شود، اما تا همین چند روز قبل ( 17 ماه گذشته میلادی) به کار خود در لبنان ادامه داد.
روزنامه لبنانی السفیر نوشت: علت ادامه ماموریت دیوید هیل در لبنان با وجود پایان آن و فراخوان ریچارد جونز دیپلمات بازنشسته به کار و اعزام او به بیروت این است که آمریکایی ها معتقدند سفیر این کشور به ویژه در این شرایط حساس منطقه باید به زوایا و پیچیدگی های اوضاع سیاسی لبنان مسلط باشد.
السفیر افزود: آمریکا قصد دارد از سال ها تجربه جونز بازنشسته به عنوان سفیر موقت در لبنان استفاده کند تا خانم الیزابت ریچارد با کسب موافقت نهایی کنگره عازم بیروت شود.
خانم الیزابت ریچارد خرداد ماه گذشته به عنوان سفیر جدید آمریکا در لبنان انتخاب شده است.

4949

کد N1018469

وبگردی