آفتاب

آزادی چهار ماهیگیر ایرانی از چنگ دزدان دریایی در سومالی

آزادی چهار ماهیگیر ایرانی از چنگ دزدان دریایی در سومالی

مقامات امنیتی سومالی اعلام کردند، چهار گروگان ایرانی را که به دست یک گروه دزدان دریایی افتاده بودند، آزاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، عبدالرحیم محمد، یک مقام امنیتی در سومالی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای امنیتی این کشور چهار ماهیگیر را از چنگ دزدان دریایی نجات داده‌اند که به اعتقاد آن‌ها ایرانی هستند.

وی حال این ماهیگیران را علیرغم شرایط سخت‌شان در دوران گروگان‌گیری خوب توصیف کرد.

به گزارش ایسنا، هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که این گروگان‌ها چه زمانی به دست دزدان دریایی افتاده‌اند اما به گفته عبدالرحیم محمد، دو تن از آنان در جریان آزادسازی گروگان‌ها بازداشت شده‌اند.

در ماه مارس دو قایق ماهیگیری ایرانی در سومالی به دست دزدان دریایی متوقف و به سرنشینان‌شان گروگان گرفته شدند که یکی از ‌آنها توانست در ماه اوت فرار کند. اما در آن زمان مشخص نشد که آیا تمام سرنشینان توانسته‌اند فرار کنند یا نه. احتمال می‌رود که این گروگان‌های آزاد شده متعلق به قایقی باشند که در چنگ دزدان دریایی باقی مانده بود.

بر اساس این گزارش، دزدان دریایی سومالی اغلب به بهانه ماهیگیری غیرقانونی اقدام به توقیف قایق‌های ماهیگیری خارجی و گروگان گرفتن سرنشینان آن‌ها می‌کنند که این مسأله خود موجب ایجاد موج جدیدی از گروگان‌گیری‌ها در سومالی شده است.

در ماه مه نیز یک قایق ماهیگیری ایرانی دیگر به همراه سرنشینان آن پس از ورود به بندر کوچک الدهیر در منطقه گالگادود سومالی برای تعمیرات به گروگان گرفته شد.

انتهای پیام

کد N1018463

وبگردی