آفتاب

امام جمعه موقت تهران: باید با تجربه جلوی نفوذ را گرفت

امام جمعه موقت تهران: باید با تجربه جلوی نفوذ را گرفت

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر این که باید با تجربه خود جلوی نفوذ را بگیریم، گفت: طبیعی است زمانی که انسان می‌خواهد جلوی نفوذی را ببند باید جلوی آن حصار بکشد. چرا که حصار مانع ورود غیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محمد امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های سیاسی نماز جمعه این هفته با تأکید بر این که نظام جمهوری اسلامی ایران زمانی برقرار شد که انقلاب سفید شاه وابسته به امپریالیسم غرب، کشور را فرا گرفته بود، خاطرنشان کرد: پیش از برقراری نظام جمهوری اسلامی، ایران مانند آن چه که امروز آل سعود بدبخت قرار دارد کشوری عقب‌افتاده و قرون وسطایی بود اما با قیام امام (ره) و رهبری ایشان و هم‌چنین حضور و خواست ملت ایران و با شهادت جوانان و فرزندان این نظام شکل گرفت.

وی با اشاره به پایه‌های نظام جمهوری اسلامی در ایران گفت‌: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس قانون اساسی بر پایه‌های عدل، ایمان به خدا و پیامیر،‌ معاد،‌ امامت و ولایت و ایستادن در برابر سلطه پایه‌گذاری شده است.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی ایران گاهی اوقات باید به جای مراجعه به منابع دینی به سراغ تجربیات کسب شده از قبل رجوع کنیم، افزود: در مسائل مختلف استفاده از منابع دینی برای همه آزاد است ولیکن مسموع نیست. با این حال در نظام جمهوری اسلامی و از آنجایی که بر اساس اصل 110 قانون اساسی ترسیم نظام جمهوری اسلامی و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده ولی امر است، نظر متبع، مسموع و قانونی نظری است که ایشان مطرح می‌کند.

این خبر در حال تکمیل شدن است...

کد N1018446

وبگردی