آفتاب
در گفت‌وگو با ایسنا

عضو هیات رییسه مجلس: نامه رهبری خطی بر بگومگوهای سیاسی درباره برجام است

عضو هیات رییسه مجلس: نامه رهبری خطی بر بگومگوهای سیاسی درباره برجام است

یک عضو هیات رییسه مجلس نامه مقام معظم رهبری درباره برجام را خطی بر بگومگو کردن‌های سیاسی دانست.

یک عضو هیات رییسه مجلس نامه مقام معظم رهبری درباره برجام را خطی بر بگومگو کردن‌های سیاسی دانست.

محمد دهقان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: طبیعی است که برجام همان طور که در آمریکا زمینه اختلاف‌نظر هیات حاکمه را به وجود آورد در ایران نیز موجب اختلاف نظر شود.

او افزود: با وجود برخی ناشکیبایی‌ها و خویشتنداری نکردن‌ها و تحمل نشدن منتقدان، برجام با درایت رهبر معظم انقلاب به خوبی مدیریت شد. مجلس و شورای عالی امنیت ملی با وجود اختلاف نظرهای متعدد، خالصانه و صادقانه تلاش کردند عزت ملت ایران را حفظ کنند. اگر برجام بدون قید و شرط اجرا شده بود ممکن بود خطراتی برای کشور در پی می‌داشت اما با مصوبه مجلس و نامه رهبر معظم انقلاب راه های نفوذ آمریکا و غرب بسته شد.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس تاکید کرد: نامه تاریخی مقام معظم رهبری درباره برجام خطی بود بر بگومگو کردن‌های جریان‌های سیاسی.

دهقان افزود: دولت باید کمر همت ببندد و برجام را مطابق نامه رهبری و دغدغه دلسوزان و مصوبه مجلس اجرا کند تا خدای نکرده در این مسیر ضربه‌ای به عزت ملت و منافع کشور و عملکرد خود دولت نخورد.

این عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی، نقادی‌های منتقدان دلسوز به برجام را از انتقادهای مغرضانه افراد و جریان‌های تندرو سیاسی جدا دانست و افزود: رهبری از منتقدان دلسوز نظام همواره حمایت کرده‌اند. اگر درباره مفاد 9 گانه‌ای که رهبری در نامه اخیرشان مورد تاکید قرار داده‌اند فرد یا جریان سیاسی بخواهم مناقشه کند یا فرامین رهبری را تحت الشعاع قرار دهد از مسیر رهبری عبور کرده است اما این سخن به معنای این نیست که عده‌ای بخواهند با استناد به نامه رهبری جلوی زبان منتقدان دلسوز برجام را ببندند.

وی تاکید کرد: انتقاد در ذات جمهوری اسلامی است و هیچ کس نباید راه انتظار را ببندد. افراد و جریان‌های سیاسی باید به چارچوب‌های تعیین شده رهبری در برجام التزام عملی داشته باشند، دولت نیز باید عین متن نامه رهبری را اجرا کند.

دهقان افزود: از زمان اجرای برجام طبیعی است که کلیه ملت و دلسوزان بر نحوه اجرای برجام نظارت کنند و در صورتی که در مسیر اجرا اقداماتی خلاف مصالح ملت صورت گیرد همه صاحبان قلم و صاحب نظران به آن اعتراض می‌کنند و این اعتراض نباید موجب دودستگی داخلی شود.

او خاطرنشان کرد: از این پس همه نیروها و جریان‌های سیاسی داخلی باید مراقبت کنند تا بدعهدی آمریکا و هم‌پیمانانش لطمه‌ای به مصالح ملی نزند.

انتهای پیام

کد N1018424

وبگردی