آفتاب

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از سیاست اوباما در قبال داعش و افغانستان

نارضایتی اکثر آمریکایی‌ها از سیاست اوباما در قبال داعش و افغانستان

بر اساس یک نظرسنجی جدید، آمریکایی‌ها از نحوه مدیریت دولت اوباما در جنگ با گروه تروریستی داعش و همچنین جنگ طولانی افغانستان راضی نیستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجی که اخیرا از سوی آسوشیتدپرس- موسسه جی‌اف‌کی انجام شد، شهروندان آمریکایی احساس می‌کنند رئیس جمهور کشورشان قادر به پیدا کردن راه‌های برون‌رفت از باتلاق‌های سیاست خارجی که کشورش در آنها گرفتار شده آن‌ هم بعد از شکستهای رویکرد آمریکا در خصوص داعش و اعلام باقی ماندن هزاران سرباز آمریکایی در افغانستان بعد از پایان ریاست جمهوری اوباما در سال 2017 ، نیست.

در این نظرسنجی بیش از 60 درصد از پاسخگویان نسبت به نحوه مقابله اوباما با تهدید داعش در سوریه و عراق اظهار نگرانی کردند. همچنین اکنون تعداد افراد کمتری به نسبت زمان آغاز حملات ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای جنگ با داعش در اواخر سال 2014 از عملکرد رئیس جمهوری این کشور در این جنگ حمایت می کنند. از ماه ژانویه تاکنون مخالفتها با سیاست های کاخ سفید در سوریه به میزان هشت درصد تا ماه سپتامبر یعنی زمانی که آمریکا‌یی‌ها در خصوص این مساله اختلاف نظر پیدا کردند افزایش یافته است.

بر اساس نظرسنجی مذکور که با پرسش از حدود 1000 نفر انجام شده همچنین به طور کلی نیز تنها 40 درصد آمریکایی ها از رویکرد کلی سیاست خارجی اوباما حمایت می کنند. این آمار نگران کننده برای کاخ سفید در حالی حاصل شده که اوباما شدیدا تلاش دارد تا نشان دهد آمریکا در پیشبرد منافع آمریکا در خاورمیانه پیشرفت حاصل می کند. به نظر می رسد که اوباما در حالی ریاست جمهوری را ترک کند که سه جنگ در جریان را همچنان باقی بگذارد.

انتهای پیام

کد N1018178

وبگردی