آفتاب
ترقی:

برجام دیوار بی‌اعتمادی ایران و آمریکا را کوتاه نکرده است

برجام دیوار بی‌اعتمادی ایران و آمریکا را کوتاه نکرده است

یک عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برجام دیوار بی‌اعتمادی ایران و آمریکا را کوتاه نکرده است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، با بیان این‌که «توافق ما با 1+5 تنها در موضوع هسته‌ای صورت گرفته است»، اظهار کرد: با توجه به این‌که هدف آمریکا از این توافق نابودی صنعت هسته‌ای کشور ما بود و بعد از برجام نیز هدفش را نفوذ در مسیر انقلاب اسلامی قرار داده است؛، بنابراین مذاکره و توافق هیچ تاثیری در میزان دشمنی و خصومت آمریکا نسبت به جمهوری اسلامی نداشته است.

وی با بیان این‌که «برجام دیوار بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا را کوتاه نکرده است»، افزود: همچنان آمریکا به عنوان دشمن و مانع اصلی رشد پیشرفت کشورمان عمل می‌کند، مذاکرات و گفت‌وگوهای هسته‌ای که صورت گرفت موجب غفلت مردم از جنایت‌های آمریکا نسبت به ایران نشده و کینه دیرینه ملت ایران از آمریکا همچنان باقی است. ملت ایران هیچ وقت توطئه‌های آمریکا را علیه نظام و ملتش فراموش نمی‌کند.

وی با بیان این‌که «استکبار روحیه برتری‌طلبی آمریکا نسبت به همه ملت‌ها و قدرت‌های جهان است»،‌ تصریح کرد: این روحیه همچنان در ذات آمریکا وجود دارد و امروز با عملکرد آمریکا عمق بیشتری پیدا کرده و فهم این موضوع برای مردم بسیار دقیق‌تر و بهتر شده است.

این فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: کشوری که می‌خواهد حرفش را در مجامع بین‌المللی با ظهور و توانمندی‌های اقتصادی و حملات نظامی به کرسی بنشاند آمریکاست، این کشور از طریق اعزام تروریست علی‌رغم این‌که خود را ضدتروریست جلوه می‌دهد اما قانونی‌ترین حکومت‌ها را دچار چالش و در مسیر سرنگونی سوق می‌دهد.

وی با بیان این‌که «هرجا هر کشوری که با خواست آمریکا مخالفت کند به عنوان دشمن او و یک مجموعه تروریستی لقب داده می‌شود»، افزود: این کشور هم می‌خواهد تمدن و هم نوع نگاهش به موضوعات سیاسی مثل دموکراسی حقوق بشر و تروریسم را بر افکار عمومی جهان تحمیل کند.

وی با بیان این‌که «روحیه استکبارستیزی همچنان در ذات، رفتار و کردار آمریکاست»،‌ خاطرنشان کرد: این روحیه حتی در سخنان و بیانات سران آمریکا متجلی شده و به برکت انقلاب اسلامی این ماهیت که خیلی روشن و شفاف نبود امروز روشن شده و نه تنها ملت ایران بلکه بسیاری از ملت‌های دنیا با شعار مرگ بر آمریکا با نظام سلطه مقابله می‌کنند.

ترقی افزود: علاوه بر ایران کشورهای قدرتمند جهان مثل چین، روسیه و هند و گروه‌های مردمی متعددی از تمامی 5 قاره دنیا، سیاست و استراتژی خود را مبارزه با نظام سلطه و استکبار قرار داده‌اند و به دنبال چند جانبه‌گرایی در دنیا هستند و نمی‌خواهند که آمریکا یکه‌تاز عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دنیا باشد.

انتهای پیام

کد N1018072

وبگردی