آفتاب
وزیر امور خارجه مغرب:

سفیر خود در ایران را به زودی تعیین می کنیم

سفیر خود در ایران را به زودی تعیین می کنیم

صلاح الدین مزوار وزیر امور خارجه مغرب گفت که کشورش به زودی سفیر خود در ایران را بعد از ۶ سال قطع رابطه دیپلماتیک تعیین می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: مغرب کانال های دیپلماتیک با ایران را گشوده است و در اسرع وقت سفیر خود در تهران را تعیین خواهد کرد.

مغرب در سال ۲۰۰۹ رابط دیپلماتیک خود با تهران را به بهانه آنچه که موضع نامقبول ایران علیه مغرب و مداخله در امور دینی این کشور نامید، قطع کرد. با این حال در ژانويه ۲۰۱۵، «محمد تقوی موید» به عنوان سفیر ایران در مغر مأموریت خود را شروع کرد.

وزیر خارجه مغرب افزود: روابط ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس بر اساس شراکت استراتژیک و نه مبتنی بر کمک است. به گفته وی هر چند این کشورها سرمایه گذاری های زیادی در مغرب دارند، اما روابط با این کشورها بر اساس همکاری های راهبردی پیش می رود.

وی با بیان اینکه روابط بین المللی عرصه عاطفه، رابطه برادری و دوستی نیست، بلکه بر اساس منافع است، افزود: مغرب تلاش می کند همکاری های استراتژیک خود را گسترش دهد.

مزوار در مورد روابط کشورش با روسیه نیز گفت: ما به نقش تاثیرگذار این کشور به عنوان عضو شورای امنیت سازمان ملل و فرصت های ناشی از آن آگاه هستیم و تلاش می کنیم همکاری جدید و مستحکمی با این کشور برقرار کنیم.

کد N1018031

وبگردی