آفتاب

پزشکان بدون مرز در مورد حادثه قندوز از آمریکا توضیح خواست

پزشکان بدون مرز در مورد حادثه قندوز از آمریکا توضیح خواست

کریستوفر استوکس، مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز گفت این سازمان همچنان در انتظار توضیح ارتش آمریکا درباره حمله به بیمارستان قندوز است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کریستوفر استوکس» مدیر کل سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد این سازمان همچنان در انتظار توضیح ارتش آمریکا درباره حمله به بیمارستان قندوز افغانستان است.

پیش از این مقامات آمریکایی ادعا کرده بودند که حمله به بیمارستان قندوز در شمال افغانستان تنها یک حادثه بوده است اما در گزارش ها بعدی اشتباه جنگنده های آمریکایی عامل این حادثه معرفی شد.

استوکس می گوید بر اساس گزارش ها و اطلاعات رسیده از شاهدان عینی ثابت شده است که این حادثه عمدی بوده است و جنگنده های آمریکایی به افراد در حال فرار نیز شلیک می کردند.

وی گفت: هنوز معلوم نیست این جنگنده ها از سوی چه کسی به طور مستقیم دستور می گرفتند و این سوالات باید از سوی دولت آمریکا به طور رسمی پاسخ داده شود.

مقامات دولت افغانستان نیز همگام با آمریکایی ها ادعا می کنند که این بیمارستان مقر نیروهای طالبان بوده است که این ادعا بارها از سوی سازمان پزشکان بدون مرز رد شده است.

سازمان پزشکان بدون مرز تاکید دارد این بیمارستان همواره تحت کنترل این سازمان بوده و هیچ فرد مسلحی در این بیمارستان حضور نداشته است.

گفتنی است در حمله آمریکا به این بیمارستان که سوم اکتبر انجام شد حدود ۳۰ نفر کشته شدند. در میان کشته شده ها پزشکانی از سازمان پزشکان بدون مرز نیز دیده می شود. 

کد N1017970

وبگردی