آفتاب

سفیر فلسطین درسازمان ملل: اسرائیل اعضای بدن فلسطینی ها را می فروشد

سفیر فلسطین درسازمان ملل: اسرائیل اعضای بدن فلسطینی ها را می فروشد

واحدمرکزی خبر نوشت: سفیر فلسطین در سازمان ملل گفت اسرائیل اعضای بدن فلسطینی هایی را که کشته می شوند می فروشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی، «ریاض منصور» سفیر فلسطین در سازمان ملل در نامه ای برای رئیس شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد بررسی های انجام شده بر روی اجساد فلسطینی ها که اسرائیل آنها را به خانواده های شان تحویل داده است نشان می دهد که برخی از اعضای بدن آنها مانند قرنیه چشم برداشته شده است. وی افزود انتشار گزارش های جدید در خصوص اقدام اسرائیل به برداشتن اعضای بدن کشته شدگان فلسطینی در گزارش هایی که پیش از این در خصوص منتشر شده است تایید می شود.
سفیر فلسطین در سازمان ملل همچنین به تجاوزات مکرر اسرائیل علیه فلسطینی ها در هفته های اخیر اعتراض کرد که در این حملات شمار زیادی از فلسطینی ها در مناطق اشغالی و کرانه باختری کشته و زخمی شده اند.
«مخیمر ابوسعده» استاد دانشگاه الازهر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی پرس تی وی گفت تیم های پزشکی فلسطین اجساد شهدای فلسطینی را که توسط نیروهای اسرائیلی کشته شده و بعد از مدتی به خانواده های شان تحویل داده شده بررسی کرده و متوجه شده اند که برخی از اعضای بدن آنها برداشته شده است و این اقدام با قوانین بین المللی کاملا تناقض دارد. این اقدام نیروهای اسرائیلی همچنین در تناقض کامل با کنوانسیون چهارم ژنو است که روابط میان اشغالگران و کسانی را که تحت اشغال زندگی می کنند تعیین می کند. بنظر من این پرونده باید در سطح جهانی و در نزد نهادهای بین المللی حقوق بشر و دادگاه بین المللی جنایات جنگی لاهه پیگیری شود. اسرائیل باید به علت نقض قوانین بین المللی در بخش حقوق بشر تحت پیگرد قرار بگیرد. به نظر من انتشار این گزارش ها به تشدید خشونت ها در مناطق فلسطینی منجر خواهد شد. چون اسرائیل به سیاست های خود مبنی بر تداوم تجاوز به مناطق فلسطینی، ادامه شهرک سازی، تخریب منازل فلسطینی، بازداشت های جمعی فلسطینی ها و اعدام خیابانی فلسطینی ها ادامه می دهد. در چند روز گذشته شاهد بوده ایم که شماری از فلسطینی ها بدون برگزاری جلسه دادگاه و بدون انجام هیچ نوع تحقیقی در خیابان ها توسط نیروهای اسرائیلی اعدام شده اند. این اقدامات نشاندهنده تبعیض اسرائیل و تجاوزگری آن در قبال فلسطینی ها است که خشم فلسطینی ها را تشدید و آنها را بیش از پیش درباره اسرائیل مایوس خواهد کرد. بی تردید این موضوع فلسطینی ها را به ادامه انتفاضه و مبارزه خود تشویق خواهد کرد تا به اشغالگری اسرائیل پایان دهند. فلسطینی ها قادر هستند حقوق انسانی و سیاسی خود را بار دیگر بدست بیاورند.

4949

کد N1017852

وبگردی