آفتاب
رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی تاکید کرد،

ضرورت تعامل هیات‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم

ضرورت تعامل هیات‌های اجرایی برای برگزاری انتخابات سالم

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی بر ضرورت تعامل و همکاری هیات‌های اجرایی انتخابات جهت برگزاری انتخابات سالم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، حجت‌الاسلام شریعتی در ششمین همایش منطقه‌ای توجیهی-آموزشی ستاد انتخابات کشور که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه همه می‌دانیم انتخابات مظهر اقتدار کشور است، اظهار کرد: انتخابات از سویی حق مسلم مردم و از سوی تکلیفی برای نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان امنیت کشور است.

وی افزود: بر همگان کاملا روشن است که در انتخابات پیش‌رو با توجه به شرایط داخلی و خارجی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. توجه داریم که دشمنان انقلاب از مدتها قبل برای این انتخابات برنامه‌ریزی کردند و همچنان پیگیر مسائل مربوط به انتخابات کشور هستند.

شریعتی با بیان اینکه استکبار و ایادی آن در پی تاثیرگذاری در انتخابات هستند، تصریح کرد: دشمنان در انتخابات‌های گذشته به خصوص در سال 88 تلاش‌های مذبوحانه‌ای انجام دادند، اما با همه این هزینه‌های که ایجاد کردند با توجه به بصیرت سیاسی مردم به اهدافشان نرسیدند.

وی ادامه داد: بعد از ناکامی دشمن در حصول به مقاصد شوم خود، آنان در صدد برآمدند با تحریم‌های اقتصادی سنگین جمهوری اسلامی ایران را فلج کنند، اما عنایات خداوند و رهبری حکیمانه مقام رهبری باعث شد تا ما از آن شرایط عبور کنیم و اکنون دشمن شاهد این است که کشور ما در اثر تحریم‌ها آسیب جدی ندیده و اقتصادش فلج نشده است.

شریعتی با اشاره به اینکه دشمن همه تلاش خود را صرف این کرده است که در انتخابات سال جاری تلاش‌های خود را جهت آسیب زدن به نظام جمهوری اسلامی دنبال کنند، اظهار کرد: مردم تا به الان نشان دادند که با تبعیت از ولی فقیه این انتخابات را به بهترین وجه پشت سر خواهند گذاشت تا بار دیگر حماسه سیاسی رقم بخورد.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه دشمن در انتخابات پیش رو چند هدف را تعقیب می‌کند، گفت: کاهش مشارکت مردم، ناسالم جلوه دادن جریان تایید صلاحیت‌ها و برگزاری انتخابات و عدم حضور سلایق مختلف از جمله اهداف دشمن در این انتخابات است.

وی تاکید کرد: نباید اختلافات سیاسی و مذهبی بهانه‌ای شود تا دشمن بتواند از این اختلافات بهره‌برداری امنیتی کند، همه باید با هوشیاری کامل امور کشور را مدیریت کنند.

شریعتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که مجریان انتخابات امین مردم هستند، گفت: همه دست‌اندرکاران اجرا و نظارت باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند و طوری عمل کنند که در رفتار آنها حقی از کسی ضایع نشود.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مجریان و ناظرین انتخابات باید در کمال بی‌طرفی طبق قانون وظایف خود را انجام دهند.

وی با بیان اینکه حضور گسترده مردم و قانون‌گرایی از مهمترین مسائل انتخابات است، اظهار کرد: باید خیلی مراقب بود، بصیرت سیاسی مجریان و ناظرین انتخابات نباید اجازه دهند تا دشمن از این عرصه بهره‌برداری کنند، برای اینکه انتخابات سالم و قانون‌مند داشته باشیم تعامل و همکاری هیات‌های اجرایی با هم ضرورت دارد.

شریعتی تاکید کرد: ستادهای پیگیری از وقوع تخلفات در استان‌ها و شهرستان‌ها باید جدی گرفته شود و تدبیر برای حفظ استمرار فضای آرام و سالم انتخاباتی بسیار ضروری است.

انتهای پیام

کد N1017744

وبگردی