آفتاب
معاون استاندار کردستان:

معابر کوله‌بری بازگشایی شود

معابر کوله‌بری بازگشایی شود

معاون سیاسی – امنیتی استاندار کردستان بسته شدن معابر کوله بری را سبب بسته شدن ارتزاق مرزنشینان دانست و خواستار دستور برای بازگشایی این معابر کولبری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کردستان، علیرضا آشناگر در آیین معارفه فرمانده مرزبانی کردستان با اشاره به بسته شدن معابر کولبری، از دو طرح استانداری کردستان در رابطه با مرز خبر داد و گفت: یکی از این طرح‌ها در زمینه ساماندهی معابر کولبری و طرح دیگری نیز استفاده از درآمدهای این معابر برای شوراهای بخش و تامین هزینه‌های امنیتی است.

وی از صدور 198 هزار کارت الکترونیک مرزنشینان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کارت‌ها برای ساماندهی فعالیت‌ها و مبادلات مرزی مرنشینان صادر شده است. افرادی که دارای کارت الکترونیک هستند، دارای سهمیه مرزی به ارزش 80 دلار و سهمیه منطقه محروم به مبلغ 80 دلار هستند. برای صاحبان کارت‌ها تخفیف و خدمات خاصی صورت گرفته است تا به نوعی بتوان به مشکلات مرزنشینان رسیدگی شود.

آشناگراز صدور دفترچه مرزی برای خانواده مرزنشین استان خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 11 هزار خانوار مرزی این دفترچه را دریافت کرده‌اند. ارائه خدمات مختلف در مرزها در راستای معیشت مرزنشینان موجب افزایش تعلق خاطر آنها به مرزها می‌شود و با این کار مرزنشینان با برنامه های توسعه‌ای استان همراه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه باید برای امنیت پایدار مرزها به بکارگیری شیوه‌های جدید و استفاده از تجهیزات هوشمند به ویژه در مناطقی که به ورود کالا نظارت دارند، روی آورد، اذعان کرد: استانداری کردستان برای بهره گیری از این تجهیزات هوشمند، اعتبارات خوبی در نظر گرفته است.

آشناگر، راه اندازی مناطق آزاد تجاری بانه و مریوان را در تامین امنیت پایدار مهم دانست و عنوان کرد: ایجاد مناطق آزاد در مرزها در راستای برنامه‌هایی است که در تمام دنیا اجرا می‌شود. در حال حاضر در بهترین موقعیت برای برقراری امنیت قرار داریم. میزان آسیب پذیری مردم استان در حداقل میزان مورد انتظار قرار دارد.

انتهای پیام

کد N1017681

وبگردی