آفتاب

استولتنبرگ: مانور ناتو ارسال پیام برای دشمنان بالقوه بود

استولتنبرگ: مانور ناتو ارسال پیام برای دشمنان بالقوه بود

ناتو اعلام کرد بزرگترین مانور در بیش از یک دهه گذشته در واقع ارسال پیام واضح و روشن به دوستان و دشمنان است که این ائتلاف برای مقابله با هرگونه چالش در جهان به سرعت در حال تغییر آماده است. .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو در یک کنفرانس خبری در زاراگزای اسپانیا اظهار داشت: هدف ائتلاف، آموزش و تمرین است اما هدف دیگر ما ارسال یک پیام واضح و روشن به دیگر کشورهاست تا به توانمندی ناتو توجه داشته باشند.

وی گفت: ناتو به دنبال رویارویی و جنگ نیست اما برای دفاع از تمامی متحدانش آماده است.

از 21 اکتبر برای سه هفته بیش از 36 هزار سرباز از تمامی 28 کشور عضو ناتو و هشت کشور شرکت کننده به همراه بیش از 160 هواپیما، 60 جنگنده در مانور ناتو در سراسر جنوب اروپا از پرتغال تا ایتالیا مشارکت کردند.

اولین هدف این مانور تضمین آمادگی نیروهای واکنش سریع ناتو بود و اینکه آمریکا و متحدانش می‌توانند به سرعت و در هر زمان به هر گونه بحران و خطر جواب دهند.

روز چهارشنبه بیش از 500 چترباز از واحد هوابرد در شمال شرق اسپانیا پس از 9 ساعت پرواز فرود آمدند.

ناتو گفته است که می‌خواهد دیگر کشورها شاهد تمامی اقدامات و مانور توانمندی این ائتلاف باشند. گفته شده سه تیم ناظر روسی اواخر اکتبر برای بررسی و نظارت بر این مانور به ایتالیا، پرتغال و اسپانیا رفتند و شاهد تمامی فعالیت‌های این ائتلاف بوده‌اند. همچنین ناظرانی از 11 کشور دیگر از امارات متحده عربی گرفته تا مکزیک این مانور را نظارت کردند.

انتهای پیام

کد N1017374

وبگردی