آفتاب
رییس جمهوری هنگام عیادت از مادر شهیدان آقاجانلو:

وحدت، ایمان و مقاومت ملت موجب پیروزی در دوران دفاع مقدس شد

وحدت، ایمان و مقاومت ملت موجب پیروزی در دوران دفاع مقدس شد

رییس جمهوری با حضور در منزل شهیدان مجید، امیر و حبیب آقاجانلو و عیادت از مادر این شهدای گرانقدر دوران دفاع مقدس که در بستر بیماری است، با تجلیل از فداکاری ها و ایثارگری خانواده های معظم شهدا در مسیر دفاع از کشور در برابر هجوم دشمنان، بر ضرورت حفظ و ادامه راه شهیدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، جت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در این دیدار با بیان اینکه خانواده معظم شهدا با اهدای بهترین فرزندان و جوانان خود برای دفاع از کشور، کار بسیار ارزشمندی را انجام داده اند، گفت: خانواده معظم شهدا و ایثارگران با فداکاری های خود درس بزرگ ایثار را به ملت ما داده اند و در امتحان الهی سربلند هستند.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه فرزندان این کشور در دوران دفاع مقدس در سنین نوجوانی و جوانی با عشق به امام و انقلاب و کشور خود به صحنه دفاع از کشور و ایثارگری شتافتند، اظهارداشت: اگر مقاومت، ایستادگی و فداکاری جوانان و رزمندگان در آن دوران نبود، در مواجهه با دشمنی که با بی رحمی حتی به مردم خود در حلبچه هم رحم نکرد، موفق نبودیم و تنها وحدت، ایستادگی، ایمان و فداکاری ملت بود که ما را به پیروزی رساند.

حاجیه خانم "حسنیه جزء دانش" مادر شهیدان آقاجانلو نیز در این دیدار به بیان خاطراتی از فرزندان شهیدش و چگونگی و نحوه شهادت آنان پرداخت.

شهیدان امیر، مجید و حبیب آقاجانلو در سنین دانش آموزی به ترتیب در سال های ٦٣، ٦٤ و ٦٥ به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.

شهید حبیب آقاجانلو در سن ١٦ سالگی در عملیات کربلای ٤ و آزادسازی شهر مهران، شهید مجید آقاجانلو در سن ١٧ سالگی در عملیات والفجر ٨ در منطقه فاو و شهید امیر آقاجانلو در سن ١٨ سالگی در عملیات بدر در منطقه شرق دجله به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

پدر بزرگوار این شهیدان نیز در سال ٧٨ به رحمت ایزدی پیوسته است و هم اکنون حمید، داوود و صادق برادران شهیدان آقاجانلو وظیفه نگهداری و مراقبت از مادر را که در بستر بیماری است، بر عهده دارند.

دکتر روحانی در این دیدار که دکتر نهاوندیان رییس دفتر، حسین فریدون دستیار ویژه اجرایی و حجت الاسلام والمسلمین شهیدی رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز وی را همراهی می کردند، لوح تقدیری را به خانواده این شهیدان بزرگوار دوران دفاع مقدس تقدیم کرد.

انتهای پیام

کد N1017111

وبگردی