آفتاب
امیر شاه‌صفی در پکن:

برگزاری رزمایش‌ مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین ضرروی است

برگزاری رزمایش‌ مشترک میان نیروهای هوایی ایران و چین ضرروی است

فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر حسن شاه صفی، فرمانده نیروی هوایی ارتش کشورمان و  ژنرال خو جی لیانگ معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین در دیداری که امروز در پکن داشتند، آمادگی خود را برای تعامل و همکاری در زمینه های مورد علاقه اعلام کردند.

شاه صفی، آشنایی با توانمندی های نظامی، آموزشی، تبادل تجارب و برگزاری رزمایش های مشترک میان نیروهای هوایی دو کشور را ضروری خواند و تسریع در نهایی شدن پیش نویس توافق میان ارتش ایران و چین در این زمینه‌ها را خواستار شد.

وی با اشاره به اینکه پایه‌های همکاری میان نیروهای مسلح دو کشور به صورت اصولی ایجاد شده است، افزود: در آینده می توانیم روابط میان نیروهای مسلح را به عالی ترین سطح ارتقاء دهیم.

شاه‌صفی گفت: ما در بحث دشمن شناسی، اشتراک های فراوانی داریم و در کنار یکدیگر، اهداف مشترک را که یکی از آنها استقلال طلبی است، دنبال می کنیم.

وی تصریح کرد: دخالت در امور دیگر کشورها و بازی با سرنوشت آنها اقدام درستی از نظر ما نیست.

پیگیری مصوبات ملاقات های انجام شده در دو سال اخیر و اجرایی کردن آنها، انتقال تجارب در زمینه آموزش های هوایی با توجه به تجارب بالای نیروی هوایی دو کشور، بازدید طرف چینی از دستاوردهای نیروهای مسلح ایران در آینده نزدیک و حضور نماینده های نظامی چین در ایران برای پیگری و تسریع در اجرایی شدن مفاد پیش نویس توافقنامه های نظامی میان دو کشور از دیگر موضوعات گفتگو میان فرمانده نیروی هوایی کشورمان با معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین بود.

معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین نیز در این دیدار با بیان اینکه روابط  دو کشور در حال ارتقاء است افزود: روابط میان نیروهای مسلح به سطح بسیار عالی ارتقاء یافته است.

وی با اشاره به اینکه ایران دارای سوابق درخشانی است، گفت: ایران و چین کشورهای قدرتمندی در جهان هستند و خدمات فراوانی به جهانیان عرضه کرده اند.

وی گفت: دولت چین برای همکاری با ایران اهمیت زیادی قائل است و برای مردم چین نیز دوستی صمیمانه با ایران بسیار با اهمیت است.

معاون کمیسیون نظامی مرکزی چین تاکید کرد: ما دو کشور مستقل هستیم که می توانیم به صلح و ثبات منطقه و جهان کمک کنیم.

کد N1016944

وبگردی