آفتاب

بحث داغ قانونگذاران آمریکایی درباره لایحه جنگ در سوریه

بحث داغ قانونگذاران آمریکایی درباره لایحه جنگ در سوریه

سناتورهای آمریکایی نسبت به اینکه تصمیم باراک اوباما برای اعزام سربازان ویژه آمریکایی به سوریه باعث از سر گرفتن بحث درباره اجازه جنگ در سوریه شود، ابراز تردید کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور دموکرات کریس مورفی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت: به نظر نمی‌رسد که کمیته روابط خارجه سنا تغییر کرده باشد.

وی افزود: امیدوار بودم که این لایحه ما را تشویق به اقدام کند اما میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها اختلافات حل‌نشدنی درخصوص اینکه چه چیزی در مجوز استفاده از نیروی نظامی گنجانده شود، وجود دارد.

این اظهارات وی بعد از آن مطرح شد که دولت اوباما اعلام کرد بالغ بر 50 نیروی عملیاتی ویژه را به سوریه اعزام کرده و برای نخستین بار از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه نیروهای آمریکایی را در این کشور مستقر می‌کند.

سناتور لیندسی گراهام در پاسخ به اینکه آیا قانونگذاران آمریکایی می‌توانند به توافقی درباره لایحه مجوز جنگ علیه داعش در عراق و سوریه دست پیدا کنند، گفت: مطلقاً خیر.

وی اظهار کرد: فکر می‌کنم که دموکرات‌ها و عده‌ای از جمهوری‌خواهان هیچ سرنخی درخصوص تهدیدهایی که ما با آن مواجه هستیم، نداریم. ما در سوریه مورد حمله قرار خواهیم گرفت و از اینجا یازده سپتامبر بعدی اتفاق خواهد افتاد. دعا می‌کنم که اشتباه کنم اما بعد از اینکه چنین اتفاقی بیفتد، همه دیدگاهی متفاوت خواهند داشت.

این اظهارات متفاوت از اظهاراتی است که دموکرات‌ها روز جمعه درباره تصمیم باراک اوباما درباره سوریه مطرح کرده و گفتند که تشدید عملیات نظامی در سوریه می‌تواند بار دیگر بحث درباره مجوز جنگ علیه این کشور را برانگیزد.

قانونگذاران آمریکایی به مدت چندین ماه به سختی تلاش داشتند تا بر اختلافات گسترده خود درباره جنگ در سوریه غلبه کنند. این مساله باعث اختلافاتی هم در درون احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه و هم میان خود آنها شده است.

سناتور باب کورکر که رئیس کمیته روابط خارجه سنا است، روز سه‌شنبه گفت: در حال حاضر لایحه جدیدی برای جنگ در سوریه نیاز نیست.

وی افزود: همانطور که من از اول گفتم معتقدم دولت آمریکا اختیارات لازم برای آنچه را که علیه داعش انجام می‌دهد دارد. گمان نمی‌کنم که این درخواست چیزی را تغییر دهد. قرار است کمیته روابط خارجه سنا در جریان آخرین تحولات مربوط به اقدامات آمریکا در سوریه از جمله طرح‌های دولت برای استفاده از نیروهای عملیات ویژه در این کشور قرار بگیرد.

انتهای پیام

کد N1016802

وبگردی