آفتاب
در مراسم 13 آبان در شیراز

عباسی: وحدت راه مبارزه با استکبار است/ ایران در مذاکرات هسته‌ای قدرتش را به جهان نشان داد

عباسی: وحدت راه مبارزه با استکبار است/ ایران در مذاکرات هسته‌ای قدرتش را به جهان نشان داد

راهپیمایی و تجمع 13 آبان، با حضور دانشجویان، دانش‌آموزان و گروه‌های مختلف مردم، در محل میدان ارم و در مقابل دانشگاه شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه فارس، راهپیمایی و تجمع 13 آبان در شیراز و تمام شهرستان‌های استان فارس هم‌زمان با سراسر کشور از ساعت 9 صبح آغاز شد و شرکت کنندگان با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل و مرگ بر استکبار، پایمردی خود بر سر آرمان‌های انقلاب و نظام اسلامی را در عمل نشان دادند.

در این مراسم، رییس پیشین سازمان انرژی اتمی به‌عنوان سخنران حضور داشت که با اشاره به فلسفه شکل‌گیری 13 آبان و نام‌گذاری این‌ روز به‌نام مبارزه با استکبار، گفت: استکبار در بردارنده برتری‌طلبی است و نخستین مستکبر ابلیس بود که از سجده بر آدم سرپیچی کرد.

فریدون عباسی قدرت و ثروت از زمینه‌های ایجاد استکبار و فرعون را نمونه‌ای بارز از مستکبر عنوان و در بیان عوامل ایجاد کننده و زمینه‌ساز استکبار اضافه کرد: قدرت یکی دیگر از عوامل ایجاد استکبار است که نمونه این امر هم قوم عاد است اما عامل دیگری که باید به آن توجه کرد، فقر فرهنگی و ضعف فکری است چرا که وقتی مستضعفان به زیر یوغ مستکبران بروند، در واقع استکبار را تقویت کرده‌اند. هم‌چنین توهم برتری نسبت به دیگران نیز یکی از دلایل پدید آمدن استکبار است و غفلت از قدرت خداوند نیز از عوامل پدید آمدن استکبار است.

به اعتقاد وی صبر و پایداری در مقابل تهاجمات گسترده استکبار، داشتن رهبر صالح و اتحاد و انسجام را از مهم‌ترین راه‌های مبارزه با استکبار دانست و با بیان این که استکبارستیزی در منطق انقلابی است و نمی‌توان آن را کنار گذاشت، گفت: عده‌ای در جهت انحراف انقلاب دست به تحریف شخصیت امام خمینی (ره) می‌زنند و می‌خواهند شخصیت ایشان مغفول بماند.

عباسی با بیان این که منظومه فکری امام (ره) ویژگی خاص خود را دارد و مبتنی و متکی بر یک جهان‌بینی توحیدی است، افزود: جهاد دینی، مکمل جهاد سیاسی امام است و یکی از مهم‌ترین ویژگی منظومه فکری ایشان به‌روز بودن آن است.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به این که امام خمینی (ره) با تکیه بر منظومه فکری خود برای ایران و جهان راه‌حل ارائه کرد، گفت: به‌خاطر همین ویژگی‌ها مکتب ایشان به سرعت پیشرفت کرده است و توجه به این مکتب فکری پس از جامعه ایران در حزب‌الله لبنان دیده می‌شود و آن‌ها با همین منظومه فکری اسراییل را متوقف کرده و شکست دادند و بی‌تردید در 25 سال آینده همه شاهد فروپاشی نظام اسراییل از درون خواهیم بود.

به اعتقاد این فعال سیاسی، تلاش برخی افراد و گروه‌ها در جهت تحریف مکتب امام (ره) با هدف انحراف نظام از مسیر اصلی آن انجام می‌شود و برخی به‌دنبال ساخت چهره‌ای سطحی و کمی مهربان از بنیان‌گذار انقلاب اسلامی که تمام حرکت‌های نظام بر اساس چارچوب فکری ایشان بنا شده است، هستند.

عباسی اثبات اسلام ناب و نفی اسلام آمریکایی سکولار و متحجر را اصلی‌ترین پایه مکتب فکری حضرت امام (ره) دانست و با بیان این که اعتقاد به وعده‌های الهی و بی‌اعتمادی به استکبار از دیگر اصول این مکتب است، گفت: همیشه در کشور ما افرادی هستند که کلید حل مشکلات را در جایی دیگر جست‌وجو می‌کنند اما امام (ره) هیچگاه به مستکبران اعتماد نکردند.

او با بیان این که امام اعتقاد ویژه‌ای به اراده ملت و مخالفت کاملی با تمرکز بر روی دولت داشته و احترام واقعی را به افکار عمومی و آرای مردمی در اندیشه‌ها و عملکرد امام می‌توان به‌خوبی دید، حمایت از محرومان و مخالفت با مستکبران را از ویژگی‌های بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد که با اتکا به همین ویژگی‌ها و این مکتب، نظام جمهوری اسلامی با استکبار مبارزه و مقابله می‌کند.

این فعال سیاسی تاکید دارد که نسل جدید در ایران اسلامی هم شعار «مرگ بر آمریکا» را هم‌چنان سرلوحه خود قرار دارد، به موضوع مذاکرات هسته‌ای اشاره و تصریح کرد: در این مذاکرات ایران اسلامی قدرت خود را به جهان نشان داد، این که اگر علم و تکنولوژی عده‌ای باعث سلطه‌گری آنان می‌شود ما نیز با وجود تمام مشکلاتی که برایمان ایجاد کردند، به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرده‌ایم.

رییس پیشین سازمان انرژی اتمی ایران معتقد است که صبر و مقاومت عامل اصلی دیکته کردن خواسته‌های جمهوری اسلامی به طرف‌های مذاکره بود اما در اجرایی شدن برجام باید نامه مقام معظم رهبری که متضمن موفقیت است،‌ کاملا مد نظر باشد.

انتهای پیام

کد N1016779

وبگردی