آفتاب
دیمیستورا در دیدار با لاوروف:

ملت سوریه درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم‌گیری می‌کند

ملت سوریه درباره سرنوشت بشار اسد تصمیم‌گیری می‌کند

«استفان دیمیستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در جریان دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو تأکید کرد که سرنوشت بشار اسد را مردم سوریه تعیین می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «استفان دیمیستورا» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با «سرگئی لاروروف» وزیر خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دیمیستورا در جریان این دیدار که در مسکو انجام شد در خصوص آینده سیاسی بشار اسد در سوریه تصریح کرد: این مردم سوریه هستند که سرنوشت بشار اسد را تعیین می کنند.

وی با اشاره به رایزنی های بین المللی برای پایان دادن به بحران سوریه اظهار داشت: روسیه و سازمان ملل به درک مشترکی برای پایان فوری بحران سوریه از طریق راهکارهای سیاسی رسیده اند.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تأکید بر لزوم حضور تمامی بازیگران تأثیرگذار منطقه در مذاکرات و رایزنی های مربوط به حل بحران سوریه، تصریح کرد: بدون حضور بازیگران تأثیرگذار، حل بحران سوریه سخت خواهد بود.

وی در پایان گفت: نقشه راه حل بحران سوریه بر مبنای بیانیه ژنو و همچنین وین ترسیم شده است.

گفتنی است، اظهارات دیمیستورا در حالی مطرح شد که شب گذشته نیز سخنگوی وزارت خارجه روسیه بر لزوم تعیین سرنوشت سیاسی بشار اسد به دست مردم سوریه تأکید کرده بود.

کد N1016763

وبگردی