آفتاب

داوری داستان تهران آغاز شد

داوری داستان تهران آغاز شد

دبیر «جایزه داستان تهران» از آغاز داوری اولیه آثار رسیده به دبیرخانه این جایزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مینا فرشید‌نیک با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای این دوره به پایان رسیده، تعداد شرکت‌کنندگان امسال طی چهار ماه فراخوان را 1362 نفر اعلام کرد که نسبت به سال گذشته و اولين دوره‌ اين جايزه ده درصد افزایش یافته است. 

وی گفت: داوری اولیه این آثار توسط شورای بررسی داستان آغاز شده و آثاري كه به دور دوم اين رقابت راه پیدا کنند، آذر ماه جهت داوري نهايي و انتخاب برگزيدگان به هيات داوران سپرده خواهند شد.
به گفته‌ فرشیدنیک داوري نهايي اين دوره از «جايزه داستان تهران» را علي خدايي، فرخنده آقايي، علي موذني، بلقيس سليماني و محمدحسن شهسواري به عهده خواهند داشت.
سردبیر ماهنامه‌ داستان همشهری با اشاره به اینکه امسال 51 درصد شرکت‌کنندگان زن و 49 درصد آن‌‌ها مرد بوده‌اند، مشارکت تهرانی‌ها در این جایزه را با چیزی حدود 67 درصد بالاترین میزان مشارکت عنوان کرد و از شهرهای کرج، مشهد، اصفهان، شیراز و تبریز به ترتیب به عنوان شهرهایي با بيشترين ميزان مشاركت نام برد.
وی گفت: حدود 22 درصد شرکت‌کنندگان حداقل یک اثر چاپ شده دارند و 22 درصد آن‌ها نیز سابقه دریافت جایزه‌های ادبی را داشته‌اند. در این میان بیشترین تعداد شرکت‌کننده با چیزی حدود 64 درصد به گروه سنی 21 تا 30 سال تعلق دارد و پس از آن نیز گروه سنی 31 تا 40 سال بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.
امسال رتبه‌های اول تا سوم جایزه داستان تهران به ترتیب ۷۰ میلیون ریال، ۵۰ میلیون ریال و ۳۰ میلیون ریال دریافت می‌کنند. از پنج اثر برتر نیز هر یک با مبلغ ۱۰ میلیون ریال تقدیر خواهد شد و هفت جايزه هم در بخش جنبی جمعا به مبلغ 530 میلیون ریال به برگزيدگان اهدا می‌شود.
دومین دوره «جایزه داستان تهران» را ماهنامه‌ي داستان همشهری برگزار می‌کند.
نتايج اوليه‌ي داوري‌ها و اخبار مربوط به اين جايزه را مي‌توانيد در سايت داستان به نشاني dastanmag.com دنبال كنيد.

57244

کد N1016727

وبگردی