آفتاب
بیانیه یوم الله 13 آبان:

ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند

ملت ایران همچنان آمریکا را دشمن درجه یک خود می داند

در بیانیه دانشجویی و دانش آموزی یوم الله 13 آبان تاکید شده است: همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود دانسته تا زمانی که آمریکا دست از اقدامات خصمانه خود برندارند شعار مرگ بر آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

دانشجویان انقلابی این مرز و بوم با بصیرت و شناخت تمام و کمال دشمنان قسم‌خورده این ملت، هیچگاه راه دوستی با آمریکای جهانخوار که مصداق بارز و تمام و کمال استکبار است را پیش نگرفته و همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود دانسته و امروز پرشورتر از سال‌های گذشته فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و به گفته معمار کبیر انقلاب تا زمانی که آمریکا و سردمداران آن آدم نشوند و دست از اقدامات خصمانه خود در منطقه و دنیا برندارند و به استعمار و استثمار ملت‌های مظلوم ادامه دهند، شعار مرگ بر آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم یوم الله ۱۳آبان و بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار جهانی که صبح امروز با حضور پرشور دانش آموزان و دانشجویان برگزار شد، بیانیه های دانشجویی و دانش آموزی قرائت شد که در ادامه متن کامل آن از نظر مخاطبان می گذرد.

در بیانیه دانشجویی یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۳۹۴ آمده است:


الَّذِینَ آمَنُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالَّذِینَ کَفَرُوا یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِ الطَّاغُوتِ فَقَاتِلُوا أَوْلِیَاءَ الشَّیْطَانِ إِنَّ کَیْدَ الشَّیْطَانِ کَانَ ضَعِیفًا

کسانی که ایمان دارند، در راه خدا پیکار مى‏کنند و آنها که کافرند، در راه طاغوت؛ پس شما با یاران شیطان پیکار کنید؛ زیرا نقشه شیطان، ضعیف است.
(سوره نساء ـ آیه ۷۶)

۱۳ آبان‌ماه در تاریخ ایران اسلامی یادآور سه حادثه بزرگ تاریخ‌ساز است که هر سه‌ی آن فریاد عدم پذیرش ذلت و خفت توسط یک ملت می‌باشد. اولین حادثه تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه به علت اعتراض به معاهده ننگین و ذلت‌بار کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، دومین آن کشتار دانش‌آموزان به دست رژیم پهلوی در سال ۱۳۵۷ و سومین آن تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) در سال ۱۳۵۸ بود که این اقدام انقلابی به مثابه تیر خلاصی بود بر حضور شیطان بزرگ در ایران اسلامی. این اقدام به‌جا و هوشیارانه توسط جنبش دانشجویی باعث شد که بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی از آن به‌عنوان انقلاب دوم یاد کند؛ انقلابی مهمتر و بزرگتر از انقلاب اول، چرا که در انقلاب ۵۷ استبداد داخلی کشورمان با ایستادگی‌ها، رشادت‌ها و خون‌های پاک جوانان این مرز و بوم و البته با هدایت‌های پیامبرگونه امام خمینی(ره) سرنگون گشت اما در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا راه نفوذ و تأثیرگذاری استکبار جهانی بر کشور مسدود شده و هیمنه‌ی پوشالی آن در جهان شکسته شد و به ملت‌های مظلوم در جهان جرأت داد؛ ملتی که به خدا متکی باشد هر قدرت مادی را می‌تواند بشکند و خوار کند؛ چرا که عزت فقط از آن خداوند است و نه مستکبر. اکنون که نظام سلطه و استکبار به‌عنوان دشمن قسم‌خورده جمهوری اسلامی، شکست‌های سخت و مفتضحانه خود در مقابل عظمت ملت ایران را تجربه کرده‌اند و سعی در ترمیم چهره سیاه خود در پیشگاه ملت ایران با استفاده از راه‌های نفوذ موجود در برجام دارند، ما دانشجویان شرکت‌کننده در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۳ آبان‌ماه مواضع خود را اعلام می‌داریم:

۱ـ ما دانشجویان حاضر در تظاهرات سراسری یوم‌الله ۱۳ آبان‌ماه با همدلی و همزبانی و نصب‌العین قرار دادن منویات و رهنمودهای مدبرانه مقام عظمای ولایت؛ انقلاب خود را که میراث گرانبهای خمینی کبیر است، در برابر سناریوهای شیطانی و پلید دشمنان قسم‌خورده این نظام و انقلاب بیمه کرده و پیشرفت همه‌جانبه کشور و رشد و بالندگی دستاوردهای انقلاب اسلامی را در گرو این ولایت‌پذیری می‌دانیم.

۲ـ دانشجویان بیدار و ظلم‌ستیز ایران، با حمایت از انتفاضه سوم مردم فلسطین در برابر جنایات رژیم نامشروع و فاسد صهیونیستی، سکوت مجامع بین‌المللی و حمایت‌های بی‌دریغ آمریکا و اروپا را تهدیدی برای آرامش و ثبات منطقه دانسته و ضمن محکوم‌کردن هتک حرمت و تخریب قدس شریف، این اقدامات اسرائیل را به منزله‌ی دست و پا زدن در باتلاقی می‌دانیم که روند آن اضمحلال و نابودی این رژیم غاصب را سرعت بخشیده و امیدواریم به فضل الهی در آینده نزدیک دیگر نام و نشانی از اسرائیل غاصب بر روی کره خاکی نباشد؛ تا مسلمانان از شر این ولیده نامشروع صهیونیزم جهانی آسوده گردند.

۳ـ در راه پر پیچ و خم و خطرناک اجرای برجام که دارای نقاط ابهام و ضعف‌های ساختاری متعددی است، تنها توصیه‌های رهبری می‌تواند به‌عنوان چراغ راه دولت مانع منحرف‌شدن از اجرای صحیح برجام گردد لذا انتظار می‌رود دولت محترم با محور قرار دادن بندهای شروط تعیین‌شده توسط رهبر معظم انقلاب الزامات را به‌صورت دقیق و گام به گام اجرایی کند تا مانع ایجاد هزینه‌های سنگین برای کشور گردد. بدیهی است هرگونه کوتاهی در نظارت‌ها و اجرای هم‌وزن تعهدات طرفین طبق الزامات رهبر انقلاب به هیچ عنوان در پیشگاه ملت مؤمن و انقلابی ایران بخشودنی نیست.

۴ـ اگرچه رفع تحریم‌ها از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملت بزرگ ایران ضروری است اما باید توجه داشت تا زمانی که جمهوری اسلامی ایران به قوای درونی خود پایبند و متکی است می‌توان حرکت رو به رشد و تعالی را انتظار داشت و لذا نه تنها لغو تحریم‌ها به تنهایی موجب بهتر شدن وضع معیشت نمی‌شود بلکه در مدت کوتاهی سبب حمله غول‌های مالی و اقتصادی به بازارهای کشور شده و طولی نمی‌کشد که مسبب سیطره کامل استکبار جهانی به اقتصاد کشور می‌گردد از آن رو توجه تمام به بحث اقتصاد مقاومتی که تاکنون آن‌گونه که شایسته است سرلوحه برنامه‌های اقتصادی کشور قرار نگرفته، به‌عنوان بهترین راه مقابله و دفاع از این هجوم باید مورد توجه دولت محترم قرار گیرد.

۵ـ دانشجویان انقلابی این مرز و بوم با بصیرت و شناخت تمام و کمال دشمنان قسم‌خورده این ملت، هیچگاه راه دوستی با آمریکای جهانخوار که مصداق بارز و تمام و کمال استکبار است را پیش نگرفته و همواره آمریکا را دشمن شماره یک خود دانسته و امروز پرشورتر از سال‌های گذشته فریاد مرگ بر آمریکا سر خواهند داد و به گفته معمار کبیر انقلاب تا زمانی که آمریکا و سردمداران آن آدم نشوند و دست از اقدامات خصمانه خود در منطقه و دنیا برندارند و به استعمار و استثمار ملت‌های مظلوم ادامه دهند، شعار مرگ بر آمریکا نیز ادامه خواهد داشت.

۶ـ ما دانشجویان حق‌طلب و بیدار ایران اسلامی ضمن حمایت از دولت و مقاومت مردم سوریه، تلاش برای هرگونه جنگ‌افروزی و جنایت‌های روزافزون توسط تکفیری‌های تحت حمایت استکبار جهانی را محکوم کرده و راه حل نهایی برای اتمام خونریزی‌ها را خروج تروریست‌ها و امکان تعیین سرنوشت ملت سوریه توسط خودشان می‌داند.

۷ـ دانشجویان شرکت‌کننده در این تظاهرات ملی، همراه با همه مردم رشید، انقلابی و ولایت‌مدار ایران عزیز ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بلند امام راحل(ره) و شهدای والامقام انقلاب اسلامی و تجدید بیعت ناگسستنی خود با ولی‌امر مسلمین جهان، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) راهبردها و ابلاغ سیاست‌های رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در عرصه‌های گوناگون ـ به‌ویژه در عرصه‌ی هسته‌ای و هوشمندی برابر جبهه معاندین ملت ایران ـ را «فصل‌الخطاب» دانسته و بر لزوم تلاش همه قوا و تمامی جریان‌ها و جناح‌های سیاسی معتقد به انقلاب و نظام برای به‌کارگیری ظرفیت‌ها و فرصت‌های ملی در جهت تحقق منویات معظم‌له تأکید می‌نماییم.

 

*****



در بیانیه دانش‌آموزی یوم‌الله ۱۳ آبان ۱۳۹۴ آمده است:
 

۱۳ آبان‌ماه یک روز عادی در تقویم نیست، در بین تمامی مناسبت‌های ملی کشور و انقلاب عزیزمان، ۱۳ آبان روز ارزشمند و پرحادثه‌تری است. تبعید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۴۳، کشتار ناجوانمردانه دانش‌آموزان انقلابی در سال ۱۳۵۷ مقابل دانشگاه تهران و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال ۱۳۵۸ سیزدهم آبان‌ماه را روزی تاریخی و مهم به تصویر کشیده و ماندگار کرده است.

با نگاهی گذرا به وقایع این روز در تقویم انقلاب اسلامی، با تمام وجود می‌توان این جمله‌ی حضرت روح‌الله را درک کرد که فرمود: «۱۳ آبان یوم‌الله است.»

در محرم ۶۱ هجری امام حسین(ع) فریاد «هیهات مناالذله» سر داد و بیعت با مستکبرین زمانه را نپذیرفت و درسی ماندگار به تاریخ داد تا سرمشق شاگرد لایقی چون خمینی کبیر(ره) شود.

۱۴۰۰ سال بعد این شاگردان مکتب عاشورا بودند که بار دیگر معادلات دنیایی را به هم زدند و برتری
«قلیل بر کثیر» را به رخ بشری که تمام محاسباتش زمینی شده بود کشیدند.

ولی این‌بار نه سپاه یزید بود، نه وسوسه شیاطین انسان‌نما؛ بلکه ابهت مستکبر شوم جهانی را تنها با تسخیر لانه جاسوسی‌اش در هم شکستند و با سیلی محکم خود دولت جنایتکار ایالت متحده آمریکا را با پرونده سیاه جنایات خود که هر ساله بر آن افزوده می‌شود، بی‌آبرو کردند.

در این دوران که بیش از هر زمان دیگری یزیدیان با خیل جاهلیت‌های پست‌تر از لشکر اشقیا در کربلا
به قتل‌عام مسلمین و موحدین عالم دست زدند و شکنجه، اسارت و آوارگی مرارت‌بار از عراق تا دمشق، از زینبیه تا لبنان، از جولان تا فلسطین، از غزه تا بحرین و تا یمن به راه انداخته‌اند و در منا هزاران بی‌گناه مظلوم را با لب تشنه قربانی فتنه سیاه استکبار و صهیونیسم جنایتکار نموده‌اند و موج خونریزی مسلمانان را دستور کار خویش ساخته‌اند.

به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) آمریکا دیگر وجاهتی در میان
هیچ ملت و کشوری ندارد و شعار «مرگ بر آمریکا» در بسیاری از کشورها طنین‌انداز شده است و تا زمانی که مصداق بارز استکبار این دوران یعنی آمریکای جهانخوار دست از این ماهیت خود برنداشته است فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل ادامه خواهد داشت و تمامی دانش‌آموزان همچون دیگر آحاد ملت انقلابی بر این جمله حضرت امام که: «تا شرک و کفر هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست، ما هستیم» با تمام وجود خواهند ایستاد.

ما دانش‌آموزان اعلام می‌داریم که خط مبارزه با آمریکا امتداد خط عاشوراست و همچون نوجوان عاشورا
قاسم‌ ابن الحسن آماده نثار جان خود در راه ولی زمان، امام خامنه‌ای عزیز هستیم و تا تحقق دولت منتقم عاشورا، علی‌رغم تمامی کمبودها و تحریم‌ها خم به ابرو نیاورده و با اتکا به توان و ظرفیت‌های کشور بر سر ذره‌ای از عزت خود با یزیدیان سازش نخواهیم کرد.


وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

کد N1016672

وبگردی