آفتاب

شناسایی و انهدام دو گروهک تروریستی در تونس

شناسایی و انهدام دو گروهک تروریستی در تونس

وزارت کشور تونس از شناسایی و بازداشت اعضای دو گروهک تروریستی در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الحیاه، وزارت کشور تونس در بیانیه‌ای تاکید کرد یگان ملی تحقیقات درخصوص جنایات تروریستی موفق به شناسایی و انهدام دو گروهک تروریستی شد که اعضای تونسی آن با کمک اتباع خارجی مقیم در کشور همسایه، مسئولیت جمع‌آوری کمک‌های مالی به تکفیری‌های داخل تونس را بر عهده داشتند.

یگان‌های مبارزه با تروریسم تونس هشت عضو این دو گروه را بازداشت کرده و مبلغ 20 هزار دینار تونس (معادل 10 هزار دلار آمریکا) و 25 هزار دینار لیبی (معادل 12 هزار دلار آمریکا) از آنان مصادره کردند.

همچنین در این عملیات دفاتری که در آنها نام کسانی که از این مبالغ استفاده می‌کردند و برخی تکفیری‌ها وجود داشت،‌ مصادره شد.

وزارت کشور تونس به منظور مخفی نگه داشتن تحقیقات و دستگیری مابقی اعضای گروهک، از ارائه توضیحات بیشتر در مورد هویت اعضای این دو گروهک خودداری کرد.

در همین راستا، الطیب البکوش، وزیر خارجه تونس اظهار داشت: مبارزه با پدیده تروریسم در قدم اول نیازمند پیشگیری به ویژه از طریق مبارزه با تبلیغ کنندگان تروریسم در مساجد و پایگاه‌های اینترنتی است.

البکوش در حاشیه مراسم افتتاح کارگاهی با موضوع "استراتژی مبارزه با تروریسم در تونس"، از ارجاع استراتژی ملی مبارزه با تروریسم به شورای امنیت، کابینه، وزارت کشور و وزارتخانه‌های دفاع و دادگستری تونس خبر داد.

شورای امنیت ملی تونس که هفته گذشته تشکیل شد، راه‌اندازی یک آژانس اطلاعاتی برای کمک به فعالیت‌های نیروهای امنیتی و نظامی در زمینه مبارزه با تروریسم و حمایت از مرزهای مشترک تونس-لیبی و مرزهای تونس-الجزایر را تصویب کرد.

انتهای پیام

کد N1016594

وبگردی