آفتاب
شکایت از آژانس هسته‌ای کالیفرنیا به دلیل دفع

جنجال در مورد دفن پسماندهای هسته‌ای در سواحل کالیفرنیا

جنجال در مورد دفن پسماندهای هسته‌ای در سواحل کالیفرنیا

یک گروه مردمی فعال هسته‌ای از کمیسیون هسته‌ای کالیفرنیا به دلیل تصمیمش در مورد دفن پسماندهای هسته‌ای در نزدیکی ساحل جنوبی کالیفرنیا به دادگاه عالی این ایالت شکایت کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رویترز، یک گروه مردمی ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای، روز چهارشنبه از آژانس هسته‌ای کالیفرنیا به دلیل تصمیمش برای دفن 1800 تن از پسماندهای رادیواکتیور نیروگاه هسته‌ای این منطقه در محفظه‌هایی که فاصله کمی با ساحل دارند،‌ به دادگاه شکایت کرده است.

این گروه ناظر هسته‌ای از کمیسیون هسته‌ای کالیفرنیا به دلیل صدور مجوز برای دفع پسماندهای رادیواکتیو در محفظه‌های نگه‌دارنده و قرار دادن آن‌ها در ایستگاه هسته‌ای سن ارف که با ساحل فاصله کمی دارد به دادگاه عالی دیه‌گو شکایت کرده‌اند.

فعالیت ایستگاه هسته‌ای سن ارف واقع در سواحل جنوبی ایالت کالیفرنیا از سال 2012 تاکنون به دلیل نقص‌های فنی در تجهیزات آن متوقف شده است.

نماینده مدعی العموم این پرونده در این مورد می‌گوید: این غیرمنطقی‌ترین روش دفن زباله‌های رادیواکتیور است، چرا که هیچ گونه اقدام امنیتی در این مورد صورت نخواهد گرفت و در نتیجه آن همه ساکنان سواحل جنوبی کالیفرنیا تحت تاثیر پسماندهای رادیواکتیو قرار خواهند داشت.

این در حالی است که سخنگوی کمیسیون هسته‌ای کالیفرنیا گفته است شکایت این گروه هنوز در دادگاه پذیرفه نشده است.

محلی که قرار است محفظه‌های پسماندهای رادیواکتیو در آن دفن شود در مجاورت یک ساحل توریستی قرار دارد که حدود 8 میلیون نفر در شعاع 80 کیلومتری آن سکونت دارند.

بر اساس گزارش همین کمیسیون، این منطقه در معرض بلایای طبیعی مثل زلزله، بالا آمدن سطح آب دریا و حتی سونامی است.

انتهای پیام

کد N1016584

وبگردی