آفتاب
آمریکا همچنان شیطان بزرگ/ ۱۵

شیخ‌الاسلام: عده‌ای ساده نباشند؛ آمریکا همان آمریکای دیروز است

شیخ‌الاسلام: عده‌ای ساده نباشند؛ آمریکا همان آمریکای دیروز است

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس، با تأکید بر اینکه عده ای نباید ساده‌انگاری کنند، گفت: این آمریکا همان آمریکای دیروز است و اگر بر اجرای برجام به طور دقیق نظارت نکنند، همان بلاهای دیروز باز بر سرمان می‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین شیخ‌الاسلام در حاشیه راهپیمایی امروز ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه خط استکبارستیزی را در مملکت ما فقط مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند، اظهار داشت: هیچ شخص یا گروه دیگری نمی‌تواند درباره این مقوله، خطی تعیین کند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره دیدگاه برخی‌ها که معتقدند تجربه برجام نشان داد که می‌توان با آمریکا کنار آمد، تصریح کرد: این‌گونه نیست؛ مسئولان ایرانی در سال ۵۹ و پس از آنکه مجلس اجازه آزادی گروگان‌های لانه جاسوسی آمریکا را داد، به الجزایر رفتند تا درباره شیوه آزادی این گروگان‌ها با آمریکایی‌ها مذاکره کنند.

مشاور بین‌الملل رئیس مجلس با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای در نتیجه این مذاکرات میان ایران و آمریکا، خاطرنشان کرد: اولین بند این تفاهم‌نامه این بود که آمریکا حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد، اما دیدیم که آمریکا در جنگ از صدام حمایت کردند و حتی سکوهای نفتی ما را مستقیما هدف قرار دادند، آیا این دخالت نیست؟

شیخ‌الاسلام گفت: عده‌ای نباید ساده‌انگاری کنند که امضای امروز آمریکایی‌ها پای برجام، با امضای دیروز آنها در قرارداد الجزایر فرق دارد؛ این آمریکا همان آمریکای دیروز است و اگر بر اجرای برجام به طور دقیق نظارت نکنند، همان بلاهای دیروز باز بر سرمان می‌آید.

وی درباره همخوانی یا عدم همخوانی شعار «مرگ بر آمریکا» با توسعه کشورمان نیز تاکید کرد: این شعار نه تنها با توسعه کشور همخوانی دارد، که دلیل توسعه کشور نیز هست؛ چرا که مبارزه با آمریکا یک مبارزه همه‌جانبه است.

این دیپلمات سابق کشورمان در توضیح این نکته خاطرنشان کرد: آمریکا همواره به دنبال ذلت نظام و مردم ماست، بنابراین این پایداری در مقابل آمریکا باید در تمام ابعاد نظامی، علمی، رسانه‌ای و سایبری تداوم یابد.

از رژیم شاهنشاهی آل سعود ربودن زائران ایرانی بعید نیست

شیخ‌الاسلام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه رژیم آل‌سعود مانند دیگر رژیم‌های شاهنشاهی نابود خواهد شد، درباره احتمال جدی بودن فرضیه رُبایش زائران مفقود ایرانی در منا از جمله رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان تصریح کرد: از این حکومت شاهنشاهی هیچ چیزی بعید نیست.

کد N1016540

وبگردی