آفتاب
رئیس مجمع نمایندگان گیلان:

نام ایران منشاء بسیاری از حرکت‌های مردمی در جهان است

نام ایران منشاء بسیاری از حرکت‌های مردمی در جهان است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با بیان اینکه امروزه نام با صلابت ایران منشاء بسیاری از حرکت‌های مردمی در جهان است، گفت: حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی 13 آبان، بیانگر آمادگی برای تداوم اهداف و آرمان‌های والای شهیدان است.

محمدحسین قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه گیلان، با بیان اینکه خوشحالیم که با گذشت 37 سال از انقلاب اسلامی مردم ما همچنان با آگاهی در صحنه راهپیمایی‌های علیه استکبار حضور می‌یابند، اظهار کرد: سه رخداد تاریخی بزرگ در 13 آبان داریم، تبعید امام خمینی(ره) و متعاقب آن اوج گیری حرکت‌های مردمی و انقلابی در ایران علیه رژیم پهلوی، کشتار دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 در دانشگاه تهران که خواهان استقلال و آزادی بودند و همچنین با گذشت 9 ماه از پیروزی انقلاب مردم با تسخیر لانه جاسوسی خواهان آزادی سرمایه‌های ایران بودند که موارد مذکور از جمله وقایع تاریخی امروز است.

وی با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) 13 آبان را انقلابی دوباره نامید، افزود: روز ۱۳ آبان، یادآور حوادث مهمی است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن مظهر استکبار یعنی آمریکا از ایران نقش اساسی داشت لذا خوشحالیم که این تفکر انقلابی همچنان در شریان‌های ایران اسلامی جریان دارد.

نماینده مردم آستانه با بیان اینکه امروزه دانش‌آموزان ما در عرصه‌های سیاسی حضور فعالی دارند، گفت: حضور دانش‌آموزان در این راهپیمایی بیانگر تبلور همدلی، بینش و بصیرت و آمادگی برای تداوم اهداف و آرمان‌های والای شهیدان است.

قربانی با تاکید بر اینکه امروزه نام با صلابت ایران منشاء بسیاری از حرکت‌های مردمی در جهان است، ادامه داد: افتخار می‌کنیم که ملت ایران الگویی برای آزادی خواهان در منطقه و جهان اسلام هستند.

انتهای پیام

کد N1016490

وبگردی