آفتاب
زارعی در گفتگو با مهر:

مجلس کاهش زودهنگام سانتریفیوژها را پیگیری خواهد کرد

مجلس کاهش زودهنگام سانتریفیوژها را پیگیری خواهد کرد

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از آغاز عملیات کاهش سانتریفیوژها پیش از اخذ تضمین‌های کافی، گفت: اگر این روند متوقف نشود، مجلس موضوع را پیگیری خواهد کرد.

علی اصغر زارعی ، در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به آغاز جمع آوری بخشی از سانتریفیوژهای تاسیسات هسته ای، پیش از دریافت تضمین های کافی از طرف مقابل، اظهارداشت: حتی اگر رهبر معظم انقلاب بند یک فرمان خود را نیز به ما ارائه نمی دادند، باز عقلاً و منطقاً باید این اتفاق می افتاد که ابتدا از طرف مقابل تضمین های کافی برای اجرای برجام گرفته شود.

وی در توضیح این نکته گفت: رئیس جمهور آمریکا باید دستور رسمی می داد تا موارد لغو تحریم ها به طور جدی پیگیری شود و اتحادیه اروپا نیز همین کار را انجام می داد؛ بنابراین آنچه که در بند یک فرمان مقام معظم رهبری آمده، فراتر از این مسائل است و یک تعهد جدی را برای طرف مقابل ما ایجاد می کند که البته این مسئله هنوز محقق نشده و وزارت خارجه باید پیگیر تحقق این مطالبه باشد.

نایب رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی، در همین رابطه تصریح کرد: با توجه به اینکه این شرط محقق نشده است، به دولت تذکر داده شده که باید عملیات کاهش تعداد سانتریفیوژها را متوقف کند و اگر این کار انجام نشود، خلاف فرمان مقام معظم رهبری است.

وی تاکید کرد: اگر ما در مجلس به این نتیجه برسیم که فرمان مقام معظم رهبری به ویژه در بند یک محقق نشده است، ضمن مشاهده سایت های هسته ای و بازدید از آنها، این موضوع را با جدیت پیگیری خواهیم کرد.

انگیزه دانش آموزان و دانشجویان برای حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان بیشتر شده است

زارعی همچنین با اشاره به پیام استکبارستیزی حضور مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در راهپیمایی امسال ۱۳ آبان ماه، عنوان کرد: به نظر می رسد تفاوت راهپیمایی امسال با سالهای قبل در پرشورترشدن حضور دانشجویان و دانش آموزان است و احساس می کنم که انگیزه ها برای این حضور قوی‌تر شده است.

وی افزود: جنایات آمریکائی‌ها در همین یک سال اخیر در یمن، سوریه، بحرین و دیگر مناطق اطراف، نشان می دهد که دنبال هر منفذی برای حضور در سطح منطقه و داخل کشور ما هستند و همین مسئله حساسیت جامعه ما را افزایش داده است و مردم ما نیز هر زمانی که احساس کردند حرکت نامربوطی از طرف آمریکائی‌ها در حال انجام است، حضور آنها در صحنه برجسته‌تر بوده است.
کد N1016463

وبگردی