آفتاب
محمدجواد لاریجانی:

آمریکا با تهدیدات جدید خواهان تغییر در نتایج مذاکرات است

آمریکا با تهدیدات جدید خواهان تغییر در نتایج مذاکرات است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: آمریکا با تهدیدات جدید خواهان تغییر در نتایج مذاکرات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خراسان، محمدجواد لاریجانی ظهر امروز - 13 آبان ماه - در مراسم راهپیمایی روز دانش‌آموز در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: مذاکرات دو ساله دولت که در خصوص مسائل هسته‌ای کشور انجام شد باعث رسیدن به نتایجی شد، اما موضوع در بحث هسته‌ای تنها مربوط به از بین رفتن حقوق کشور نیست، بلکه ترس دشمن درباره توانمندی زیاد ایران در مسایل هسته‌ای بوده و به همین دلیل می‌خواهند آن را محدود کنند. آنان از قدرت هسته‌ای ایران می‌ترسند اما ترس آنها برای ما کوچکترین اهمیتی ندارد.

وی با اشاره به اینکه حرف آمریکایی‌ها تنها بر اساس یک زور بی منطق است، اظهار کرد: محدود کردن توانایی‌های ایران دلیل تمام فشارهای تحریمی است که از آغاز پیروزی انقلاب علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته و در 12 سال اخیر افزایش تحریم‌های فلج کننده و قدرت و ایستادگی ایران باعث شگفتی آنها شده است.

لاریجانی با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها از تحریم از بین بردن باور راسخ ملت ایران است، گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود مذاکرات هسته‌ای را مذاکراتی عبرت آموز عنوان و بیان کردند بین درس آموزی و عبرت آموزی در حوادث تاریخی تفاوت بسیاری وجود دارد.

وی عنوان کرد: درس آموزی مربوط به پدیده‌هایی است که نقاط مثبت را در نظر مجسم می کند مانند درس فداکاری و شجاعت در واقعه عاشورا، اما عبرت آموزی زمانی مطرح می‌شود که واقعه‌ای همراه با تهدید و نقاط ضعف همراه باشد.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه با تاکید بر اینکه عبرت آموز بودن مذاکرات به معنای وجود مسائل و تهدیداتی است که نسبت به آنها باید آگاه بود، تصریح کرد: لازمه عبرت آموزی از یک واقعه داشتن بصیرت است، اما آمریکا با تهدیدات جدید خواهان تغییر در نتایج مذاکرات است.

وی درباره تهدیدهای جدید آمریکا خاطرنشان کرد: تهدید سیاسی غرب و آمریکا باعث این اشتباه شده که آنها تصور می‌کنند ملت ایران به خاطر تحریم‌های چند ساله به زانو درآمده است و سیطره قدرت آمریکا را پذیرفته است، در حالی که این بزرگترین اشتباه غرب است و کسانی که این تصور را در ذهن دشمن ایجاد کردند دچار خطای بزرگ شدند.

وی با بیان اینکه پیام مهم تجمعات امروز به پیروی از سخنان ولی امر مسلمین این است که آمریکایی‌ها مطمئن باشند ملت ایران در برابر استکبار هرگز زانو نخواهد زد، گفت: منطق جمهوری اسلامی ایران مقاومت در برابر استکبار بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تهدید دوم آمریکا این است که می تواند قدرت و توانمندی ایران را با اعمال تحریم‌ها محدود کند که البته اشکالات ساختاری در مذاکرات این امکان شیطنت را به آنها می‌دهد اما ما باید با هوشیاری و توانمندی این توطئه را از بین ببریم.

انتهای پیام

کد N1016449

وبگردی