آفتاب

افشاگری یعالون درباره همکاری نظامی با اردن و مصر/ درخواست کمک 3 میلیاردی تل‌آویو از آمریکا

افشاگری یعالون درباره همکاری نظامی با اردن و مصر/ درخواست کمک 3 میلیاردی تل‌آویو از آمریکا

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از همکاری نظامی ارتش این رژیم با برخی طرف های عربی پرده برداشت و فاش کرد خلبانان ارتش‌های رژیم صهیونیستی، اردن و مصر در دوره‌های آموزشی که به تازگی در آمریکا برگزار شده بود، شرکت کردند. در همین حال روزنامه آحارونوت از اقدام تل‌آویو برای دریافت کمک نظامی از آمریکا به ارزش چند میلیارد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این باره گفت: یگان‌های هوایی ارتش‌های اردن و مصر و اسرائیل چندی پیش تمرین‌های نظامی مشترکی را در آمریکا انجام دادند.

وی ضمن اشاره به روابط محرمانه رژیم صهیونیستی با تعدادی از کشورها و طرف‌های عربی، عنوان داشت: تعدادی از خلبانان عربی در آمریکا حضور دارند و در آنجا آموزش می‌بینند.

یعالون این اظهارات را پس از آن بر زبان جاری ساخت که تل‌آویو فاش کرد نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در شناسایی موقعیت هواپیمای مسافربری روسی به ارتش مصر کمک کرده است. این هواپیما چند روز قبل در صحرای سیناء سقوط کرد و همه سرنشینان و خدمه آن کشته شدند.

اظهارات یعالون به مثابه نقض سیاست‌های ارتش اسرائیل در زمینه مسکوت گذاشتن همکاری نظامی اسرائیلی و عربی است.

رژیم صهیونیستی در انتظار ناوهای هواپیمابر آمریکایی

رژیم صهیونیستی لیستی از سلاح‌ها و تجهیزات نظامی که به آن نیاز دارد را برای واشنگتن ارسال کرده است و این سلاح‌ها قرار است در چهارچوب کمک‌های نظامی آمریکا به "اسرائیل" برای این رژیم فرستاده شود.

از جمله سلاح‌ها و تجهیزاتی که رژیم صهیونیستی برای آن اعلام نیاز کرده است می‌توان از جت‌های پیشرفته و جنگنده‌های "اف 15" نام برد. البته این جدای از کمک‌های مالی است که این رژیم برای سامانه موشکی قاره پیمای "ارو 3" درخواست کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارونوت اشاره کرد که مقامات رژیم صهیونیستی در نشست‌هایی محرمانه با همتایان آمریکایی خود در واشنگتن، خواستار تحویل این سلاح‌ها شده‌اند که در این نشست‌ها موشه یعالون و آشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا نیز حضور داشتند.

براساس گزارش این روزنامه اسامی سلاح‌هایی که رژیم صهیونیستی خواستار تحویل آن‌ها شده است، از حداکثر کمک‌های نظامی که آمریکا هر ساله برای این رژیم ارسال می‌کند، بیشتر است به نحوی که حجم این کمک‌ها حدود سه میلیارد و 100 میلیون دلار برآورد شده است به همین خاطر درخواست رژیم صهیونیستی برای دریافت این سلاح‌ها مستقیما برای باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا ارسال شده است.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است هفته آینده به کاخ سفید برود و احتمالا یکی از محورهای این سفر کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1016441

وبگردی