آفتاب

نخست وزیر رومانی به دلیل اعتراضات مردمی استعفا کرد

نخست وزیر رومانی به دلیل اعتراضات مردمی استعفا کرد

نخست وزیر رومانی لحظاتی قبل از استعفای خود از این پست به دلیل اعتراضات مردمی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، «ویکتور پونتا» از سمت نخست وزیری رومانی استعفا کرد.

پونتا با اعلام این خبر انجام اعتراضات گسترده در این کشور را دلیل استعفای خود اعلام کرده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، روز گذشته تظاهراتی گسترده در رومانی در اعتراض به تعلل دولت در پاسخگویی به درخواست های مردمی برای اطلاع از دلیل اصلی آتش سوزی در یکی از کلوب های این کشور که ۳۰ کشته برجا گذاشته، انجام شد.

مردم رومانی روز شنبه خود را با خبر بهت انگیز و فاجعه بار آتش سوزی در پایتخت این کشور، بخارست آغاز کردند. بر اثر آتش سوزی در کلوپ «کالکتیو» در نیمه شب جمعه، دست کم ۳۰ نفر کشته و ۱۵۵ نفر زخمی شدند. کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز شنبه به محل حادثه آتش سوزی رفت و نسبت به قربانیان این حادثه ادای احترام کرد. به نظر یوهانیس، استانداردهای ایمنی در این مکان رعایت نشده بود.

او گفت: «این اصلا قابل تصور نیست که چنین مکانی برای عده زیادی در نظر گرفته شود تا به کلوپ یا کنسرت بیایند و چنین فاجعه عظیمی در زمانی کوتاه رخ بدهد. ظاهرا حتی استانداردهای ساده ایمنی هم رعایت نشده بود.»

دولت رومانی پس از این حادثه دلخراش، به مدت سه روز در این کشور عزای عمومی اعلام کرد. گفته می شود در هنگام بروز این حادثه، بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ نفر در این مکان حضور داشته اند. بعضی از قربانیان این حادثه به حدی دچار سوختگی شده اند که کار احراز هویت آنها به دشواری انجام می گیرد.

کد N1016425

وبگردی