آفتاب
نماینده شوش:

تنگی نفس خوزستانی‌ها آسیب‌شناسی شود

تنگی نفس خوزستانی‌ها آسیب‌شناسی شود

نماینده شوش با اشاره به تذکر جمعی از نمایندگان خوزستان به رییس جمهور درباره رسیدگی به وضعیت باران‌های آلوده خوزستان گفت: سه سال از بروز مشکلات تنفسی برای مردم اهواز و خوزستان در هنگام بارندگی می‌گذرد ولی هنوز علت آن پیدا نشده است.

نماینده شوش با اشاره به تذکر جمعی از نمایندگان خوزستان به رییس جمهور درباره رسیدگی به وضعیت باران‌های آلوده خوزستان گفت: سه سال از بروز مشکلات تنفسی برای مردم اهواز و خوزستان در هنگام بارندگی می‌گذرد ولی هنوز علت آن پیدا نشده است.

سیدراضی نوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اعتقاد به اینکه کوتاهی از سوی مسئولان سازمان محیط زیست است اظهار کرد: تنگی نفس پس از بارندگی از پدیده‌هایی است که در سه سال گذشته با اولین باران در خوزستان و به ویژه در اهواز بروز کرد و موجب مشکلات تنفسی برای مردم شد؛ پدیده‌ای که علت واقعی و اساسی آن هنوز مشخص نیست.

وی افزود: چند روز گذشته جمعی از نمایندگان استان خوزستان، در تذکری به رییس جمهور خواستار شدند که مسئولان مرتبط با محوریت سازمان محیط زیست و در کنار آن وزارت بهداشت و وزارت نفت در جهت ریشه‌یابی این مشکل اقدام کنند، هر چند منشا این تنگی نفس، آلودگی‌های حاصل از کارخانجات و مواد آلوده‌کننده سطح شهر اعلام می‌شود اما از رییس جمهور خواستیم که علت اصلی مشکل شناسایی شود تا دیگر شاهد تکرار آن نباشیم.

نوری ادامه داد: لازم است فکری اساسی برای علاج پدیده تنگی نفس پس از بارندگی در استان خوزستان اندیشیده شود. تا کی مردم باید همچنان شاهد این مشکلات باشند؟

وی گفت: برای یافتن علت و درمان اصلی تنگی نفس پس از بارندگی در خوزستان، باید این پدیده آسیب‌شناسی شود و تا علت اصلی این پدیده پیدا نشود، نمی‌توان راهکاری برای مبارزه با آن اندیشید.

نماینده شوش تصریح کرد: عنوان می‌شود دلیل تنگی نفس پس از باران در خوزستان، آلودگی کارخانه‌ها است؛ باید توجه داشت که ما قبلا هم این کارخانه‌ها را داشته‌ایم، پس چرا پیش از این با مشکل تنگی نفس روبه‌رو نبودیم؟ باید علت واقعی این پدیده مشخص شود.

نوری عنوان کرد: تنگی نفس پس از بارندگی موجب مراجعه هزاران نفر از اهوازی‌ها و خوزستانی‌ها به بیمارستان و بستری شدن تعدادی از این بیماران در ICU و CCU شده است. این وضعیت، آژیر خطر و هشداری است تا به فکر باشیم و این مشکل را حل کنیم.

وی گفت: ما این مسائل را به اطلاع رییس جمهور رسانده‌ایم و نمی دانم که خوانده شده یا نه، ولی این یکی از دغدغه‌های مردم خوزستان است که در کنار دیگر پدیده‌های نوظهور در استان مانند پدیده گرد و خاک و باران‌های آلوده باید از سوی سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری شود.

نماینده شوش اظهار کرد: عبارت "باران اسیدی" برای باران‌های آلوده و پدیده تنگی نفس پس از بارندگی در اهواز توجیه ندارد، زیرا اگر باران اسیدی باشد در اثر آن، سوختگی بر روی پوست پیدا می‌شود و عوارض دیگر را نیز در پی خواهد داشت.

وی افزود: به هر حال باید این پدیده نامعمول با هر اسمی که باشد، آسیب‌شناسی شود و مسئولان نباید به سادگی از کنار آن بگذرند.

انتهای پیام

کد N1016411

وبگردی