آفتاب
آمریکا همچنان شیطان بزرگ/۱۳

سروری: حفظ روحیه استکبارستیزی در پسابرجام ضروری است

سروری: حفظ روحیه استکبارستیزی در پسابرجام ضروری است

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ روحیه استکبارستیزی توسط مسئولان در اجرای برجام، گفت: اولین اقدام یعنی جمع‌آوری زودهنگام سانتریفیوژها، دغدغه‌هایی را ایجاد کرده است.

پرویز سروری امروز در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به تاکید دلسوزان انقلاب اسلامی بر حفظ روحیه استکبارستیزی توسط مسئولان به ویژه در اجرای برجام، اظهار داشت: من معتقدم ملاحظات ۹ گانه رهبر معظم انقلاب، بسیاری از منافذ و رخنه‌هایی را که در برجام وجود داشت، بسته است.

وی افزود: البته اگر در اجرای هر کدام از این ملاحظات کوتاهی شود، برجام از مسیر خود منحرف می‌شود و برجام به یک تهدید تبدیل می‌شود.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی تصریح کرد: برجام تنها در صورتی می‌تواند برای ما یک فرصت تلقی شود که با اجرای دقیق ملاحظات ۹ گانه مقام معظم رهبری همراه شود و رصد دائمی اقدامات دشمن سرلوحه کار مسئولان باشد.

سروری در همین رابطه با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر آغاز عملیات کاهش تعداد سانتریفیوژها در تأسیسات هسته‌ای آن هم قبل از دریافت تضمین‌های کافی از طرف مقابل، ادامه داد: هر اقدامی که منجر به تضعیف ملاحظات ۹ گانه رهبر معظم انقلاب شود، در نهایت به تضعیف منافع و مصالح ملی منجر می‌شود، به همین دلیل ما از دولت این توقع را داریم که این ملاحظات را به عنوان اصول راهبردی و غیرقابل تخفیف ببیند و در جهت اجرای برجام به کار گیرد.

وی تصریح کرد: اولین حرکتی که در اجرای برجام با جمع‌آوری سانتریفیوژها صورت گرفته، دغدغه‌هایی را ایجاد کرده و امیدواریم در ادامه مسیر مو به مو ملاحظات رهبر معظم انقلاب را در نظر بگیرند.

برجام را به گونه‌ای اجرا نکنیم که در موضع متهم قرار گیریم

این فعال سیاسی تاکید کرد: آقای عراقچی اعلام کردند که ما ملاحظات مقام معظم رهبری را در اجرای برجام رعایت کرده‌ایم، اما ما احساس می‌کنیم در عمل اتفاق دیگری دارد می‌افتد؛ ما تاکید داریم که اگر اقدامی خارج از این ملاحظات صورت گرفته، به سرعت متوقف شود و تا زمانی که طرف مقابل تضمین کافی برای انجام تعهدات خود نداده، با اقدامات عجولانه، خود را در موضع متهم و طرف مقابل را در موضع مدعی قرار دهیم.

سروری خاطرنشان کرد: ما به اندازه کافی در مقابل نهادهای بین‌المللی امتحان پس داده‌ایم و راستی‌آزمایی شده‌ایم، حالا نوبت طرف مقابل است که راستی‌آزمایی شود و برای ما این اعتماد را ایجاد کند که قرار است تعهدات خود را انجام دهد.

 

 

 

 

کد N1016394

وبگردی