آفتاب

جوکار: نادیده گرفتن استقلال کشورها جزئی از دکترین آمریکاست

جوکار: نادیده گرفتن استقلال کشورها جزئی از دکترین آمریکاست

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام اوباما برای اعزام نیرو به شمال سوریه نادیده گرفتن تمامیت ارزی و استقلال دیگر کشورها را جزئی از دکترین آمریکا و سیاست خارجی این کشور دانست.

محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: یکی از دلایلی که نمی‌شود با آمریکایی‌ها اعتماد کرد همین است که آنها در گفتار یک حرف می‌زنند اما در رفتار جور دیگری عمل می‌کنند و این ناشی از ماهیت سلطه گرایانه وسلطه جویانه آمریکایی‌ها است.

وی با بیان اینکه نادیده گرفتن تمامیت ارزی و استقلال دیگر کشورها در دکترین آمریکا رواج دارد‌، خاطر نشان کرد: چنین چیزی در ذات آمریکایی نهفته است و ما این روند را در گذشته در مورد عراق و افغانستان هم شاهد بودیم و امروز اینکه آنها حاکمیت دولت سوریه را نادیده می‌گیرند یک امر عادی قلمداد می‌شود.

نماینده مردم یزد در مجلس اضافه کرد: تردیدی نیست که سیاست خارجی آمریکا بر مبنای زور و ظلم بنا شده است و آنچه ما در بحرین ‌، فلسطین‌، یمن و عراق می‌بینیم نتایج سیاست‌های غلط آمریکایی‌ها در منطقه است و تا زمانی که آنها دست از سیاست‌شان بر ندارند منطقه روی آرامش را نمی‌بیند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز حاکمیت دکترین آمریکا و تفکر سیاسی این کشور در منطقه به پایان رسیده است‌، اظهار کرد: اینکه آمریکایی‌ها قصد اعزام نیرو به سوریه را دارند به این دلیل است که آنها کم آورده‌اند و می‌خواهند از طریق اعزام نیرو نقاط ضعفشان را جبران کنند و به دنبال تجزیه سوریه هستند.

وی با اشاره به ائتلاف عراق ‌، ایران‌، روسیه و چین علیه ترویسم‌ این ائتلاف را در جهت خوشکاندن ریشه تروریسم در منطقه موثر دانست و در عین حال گفت که آمریکا قصد دارد با اقدامات تجزیه طلبانه در سوریه همچنان دست بالا را برای تصمیم گیری در مورد سرنوشت این کشور داشته باشد.

انتهای پیام

کد N1016353

وبگردی