آفتاب
دادستان کل کشور در مراسم ۱۳ آبان؛

مصداق کامل استکبار آمریکای جنایتکار است/ نفوذ خطر امروز کشور

مصداق کامل استکبار آمریکای جنایتکار است/ نفوذ خطر امروز کشور

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز بالاترین نفرت از آمریکا در افکار عمومی جهان وجود دارد گفت: من از این اجتماع بزرگ نوید برپایی دادگاه محاکمه حاکمیت آمریکا را می دهم.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور در مراسم بزرگداشت روز جهانی استکبارستیزی و ۱۳ آبان با بیان اینکه استکبار در فرهنگ دینی ما به معنای امتناع از قبول حق از روی عناد و تکبر است اظهار کرد: علت پیدایش استکبار را قرآن کریم بیان کرده است و آثار و نتایج استکبار را کفر و ظلم می داند

وی افزود: استکبار یک سطح اجتماعی دارد که در واژگان قرآنی از آن به عنوان رفاه زدگی، تعرض به حق و پیروی از هواهای نفسانی در منافع شخصی و گروهی یاد کرده اند.

رئیسی تاکید کرد: مصداق استکبار و مستکبر در قرآن کریم شیطان و فرعون معرفی شده است اما شیطنت و تفرعن می تواند در هر فرد و اجتماعی وجود داشته باشد و می تواند در سطح یک نظام نیز ورود پیدا کند.

دادستان کل کشور تصریح کرد: مصداق اتم و کامل استکبار و شیطان بزرگ آمریکای جنایتکار است.

وی گفت: اگر بخواهیم ابعاد حرکت استکباری آمریکا را معرفی کنیم باید به ۱۳ آبان که نماد حقیقت چند موضوع اساسی است اشاره کنیم. اولین حقیقت ۱۳ آبان طمع ورزی آمریکایی ها است که با تصویب کاپیتولاسیون و مصونیت حقوقی مستشاران آمریکایی در مقابل دستگاه قضایی قصد تجاوز به حقوق ملت ایران را داشت.

رئیسی خاطرنشان کرد: این قانون نماد روح تعدی و تجاوز آمریکایی هاست که امام (ره) با خروش در مقابل این قانون دستگاه پهلوی را به آنجا رساند که ایشان را تبعید کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به قیام دانش آموزان در ۱۳ آبان سال ۵۷ اظهار کرد: در سال ۵۷ دانش آموزان به خیابان ها آمدند و حرکت استکبار ستیزی خود را در سطح خیابان ها نشان دادند تا ما امروز بعد از چندین سال بتوانیم پیام امام (ره) را مجددا لبیک بگوییم.

وی افزود: بصیرت دانش آموزان و دشمن شناسی و دشمن ستیزی آنها نماد حقیقتی است که حضور مردم نماد حقیقتی است که باعث شد مردم با حضور خود طومار استبداد داخلی را در هم بپیچند اما پس از انقلاب همچنان استعمار خارجی و آمریکای سلطه گر همچنان باقی بود که در نهایت امام (ره) حرکت سال ۵۸ دانشجویان را در تصویب لانه جاسوسی بزرگتر از انقلاب اول معرفی کردند و آن را انقلاب دوم نامیدند.

رئیسی گفت: لانه جاسوسی که در آن مقطع به عنوان سفارت آمریکا مطرح بود نفوذ و بازگرداندن حکومت از دست رفته پهلوی را دنبال می کرد اما دانشجویان این عنصر انحراف را نابود کردند و انقلاب دوم را رقم زدند.

دادستان کل کشور با اشاره به فرامین نه گانه مقام معظم رهبری در تایید مشروط برجام تصریح کرد: رهبر انقلاب در ابتدای این سند تاکید کردند که اگر بخواهیم جنایت های آمریکا را بیان کنیم باید کیفرخواست مفصلی را تنظیم کنیم. من می خواهم با عنوان جایگاه مدعی حقوق عامه در ارتباط با نظام حاکمه آمریکا کیفرخواستی را بیان کنم و جنایات آمریکا را برشمرم.

وی با برشمردن جنایات دولتمردان آمریکا در داخل کشورشان گفت: عملکرد آمریکا در رابطه با سرخ پوستان، قتل عام و اخراج آنها موضوع مفصلی است. امروز شکایت سرخ پوستان از هیات حاکمه آمریکا سالهاست که خاک می خورد.

رئیسی افزود: ۱۱ درصد جمعیت آمریکا را سیاه پوستان تشکیل می دهند اما نیمی از زندانیان این کشور سیاه پوستان هستند. امروز برده داری جدید و ۲.۵ زندانی در آمریکا، نقض آشکار حریم خصوصی و نقض اعلامیه حقوق بشر از جمله جنایات آشکار آمریکایی ها در قبال سیاه پوستان و ملت های جهان است. از جمله اقدامات نقض حقوق بشر شنود تلفن های مسئولین آمریکای لاتین، اروپا و آفریقا است.

دادستان کل کشور تاکید کرد: آمریکا در مورد کنوانسیون های بین المللی یا در این کنوانسیون ها عضو نشده است یا اگر به آن ملحق شده باشد آن را نقض کرده است.

وی با اشاره به جنایت های آمریکایی ها در افغانستان و عراق گفت: عملکرد آمریکا در حمله به عراق ۳۰۰ هزار کشته و ۱۲۰ هزار مجروح را نتیجه داد. امروز در زندان های پایگاه بگرام ابوغریب و زندان های کالیفرنیا بیش از ۳۰ هزار زندانی وجود دارد که این اقدام از جمله عملکردهای ناقض حقوق بشر آمریکا است.

رئیسی حمایت از جنایت های رژیم صهیونیستی را از جمله جنایت های آمریکایی ها دانست و گفت: قتل عامل مردم فلسطین و کشتار ۷ ماهه ملت یمن توسط آل سعود با حمایت های مستقیم آمریکایی ها صورت می گیرد. سرکوب بیداری اسلامی و عدالت خواهی در مصر، تونس، لیبی و دیگر کشورهای اسلامی از جمله دیگر جنایت های آمریکا است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز در زمینه نقض حقوق بشر آمریکا طبق اسناد رسمی و بین المللی بالاترین نقض حقوق بشر در دنیا را دارد تاکید کرد: تنفری که در ملت های جهان از آمریکا وجود دارد باعث این شده است که فریاد «مرگ بر آمریکا» از عمق جان همه ملت ها برخیزد.

وی تصریح کرد: امروز در همه دنیا فریاد عقلانی، منطقی، الهی و بشری هیهات من الذله امام حسین (ع) از جان ملت ها بلند می شود.

رئیسی با برشمردن جنایت های آمریکا در قبال ملت ایران گفت: کودتای ۲۸ مرداد، تبدیل به سفارتخانه و لانه جاسوسی، مصادره اموال ایران، هجوم نظامی در طبس، کودتای نوژه، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی، حمله به کشتی ها و سکوهای نفتی ایران در خلیج فارس، ساقط کردن هواپیمای مسافربری، تحریم ها، تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، ساختن فیلم های ضد ایرانی و ضد اسلامی، حمایت از منافقین و در به شهادت رساندن ۱۷ هزار نفر از مردم ایران از جمله جنایت های آمریکا در قبال ملت ایران است.

دادستان کل کشور افزود: آمریکا از هر فتنه ای در داخل ایران از جمله فتنه سال ۷۸، ۸۲ و اوج آن در سال ۸۸ حمایت کرد و تصور کرد که می تواند جای پایی در ایران برای خود پیدا کند.

وی تاکید کرد: من این نوید را به همه ملت های جهان می دهم که دادگاه عادلانه ای برپا شود تا حاکمان آمریکا را پای میز محاکمه بکشاند.

رئیسی تصریح کرد: امروز بالاترین نفرت از آمریکا بر افکار عمومی جهان وجود دارد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز با گذشت بیش از ۳۷ سال بیش از همه زمان ها عزت و اقتدار ایران و سراسر عالم را شاهد هستیم، اظهار کرد: امروز در همه نقاط دنیا فریاد عدالت خواهی و امتداد راهبردی ملت ایران دیده می شود.

وی آل سعود را امتداد راهبردی نظام سلطه در منطقه دانست و گفت: آل سعود دست آمریکا در منطقه است و هر مشکلی که ما در منطقه داریم از آل سعود داریم.

رئیسی با تاکید بر اینکه امروز خطر نفوذ آمریکا به کشور است گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند امروز خطر نفوذ دشمن در منطقه و کشور حس می شود. دشمن می خواهد از مردم و مسئولین نسبت به نظام سلطه و فرهنگ آمریکایی حساسیت زدایی کند.

دادستان کل کشور گفت: بعد از مسئله برجام موضوعی که باید مدنظر قرار گیرد مراقبت در حوزه فرهنگی است. در حوزه اقتصادی نیز باید در مقابل هجوم کالاهای آمریکا و سبک زندگی آمریکایی ایستاد.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها در نفوذ سیاسی به دنبال آن هستند که به شخصیت های سیاسی و چهره های شاخص اثرگذاری کنند. آنها می خواهند کاری کنند که مسئولین ما بگویند که باید تغییر ایجاد کرد اما چه تغییری. آنها می خواهند با حرکت سیاسی کاری کنند که نسبت نظام سلطه و آمریکا حساسیت زدایی شود.

ادامه دارد...

 

 

 

کد N1016343

وبگردی