آفتاب
سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور:

ویزای انفرادی برای عراق صادر نمی‌شود

ویزای انفرادی برای عراق صادر نمی‌شود

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور از ممنوعیت صدور ویزای انفرادی برای عراق خبر داد.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور از ممنوعیت صدور ویزای انفرادی برای عراق خبر داد.

محمد فریادرس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به برگزاری جلسات با کنسولگری عراق جهت افزایش خدمات به زوار ایرانی، گفت: از کنسولگری عراق در این جلسه خواسته شد تا ظرفیت صدور ویزا را افزایش دهند.

وی افزود: همچنین درخواست داده‌ایم تا با مساعدت استان ظرفیت صدور ویزا را بالا ببرند و مسئولین کنسولگری عراق هم اعلام کرده اند حتی در روزهای تعطیل نیز تا پیش از اربعین در محل کنسولگری حاضر بوده و درخواست‌های صدور ویزا را می‌پذیرند.

سرپرست نمایندگی وزارت امور خارجه در غرب کشور با اشاره به تاکید نهادهای داخلی و نیز کنسولگری عراق بر عدم صدور ویزای انفرادی، گفت: هم نهادهای داخلی و هم کنسولگری عراق توافق کرده‌اند که ویزای انفرادی برای افراد صادر نشود.

وی اظهار کرد: افراد برای دریافت ویزا یا باید از طریق سازمان حج و زیارت و یا شرکت‌های مربوطه در این زمینه اقدام کرده و یا باید بصورت لیستی (manifesty) درخواست بدهند و ویزای انفرادی برای افراد صادر نمی‌شود.

فریادرس در خصوص چرایی علت عدم صدور ویزای انفرادی گفت: درخواست ویزای انفرادی حجم مراجعات برای صدور ویزا را افزایش می‌دهد و به همین علت در حال حاضر ویزای انفرادی صادر نمی‌شود.

وی قیمت فعلی ویزای عراق را 30 دلار اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ترافیکی برای صدور ویزا نداریم، البته بسیاری افراد منتظرند تا شاید نزدیک اربعین قیمت ویزا پایین آمده یا صدور آن رایگان شود.

فریادرس با تاکید بر همراه داشتن پاسپورت و ویزا در سفر به عراق، گفت: افراد با همراه داشتن این مدارک نیاز به مدارکی مانند شناسنامه و کارت ملی ندارند و توصیه می‎‌کنیم این مدارک را با خود به سفر نبرند.

فریادرس همچنین از همه افرادی که قصد سفر به عراق دارند درخواست کرد تا حتما به صورت گروهی سفر کرده و در طول مسیر سفر نیز سعی کنند در گروه‌های خود بمانند و همگام با دیگران در مسیر حرکت کنند.

وی در پایان تاکید کرد: تمام تلاش و سعی ما بر این است که بیشترین خدمات به افرادی که قصد سفر به کشور عراق را دارند داده شود.

انتهای پیام

کد N1016186

وبگردی