آفتاب

جنایت جدید آل سعود ؛ ۲۸ شهید و زخمی در حجه یمن

جنایت جدید آل سعود ؛ ۲۸ شهید و زخمی در حجه یمن

واحد مرکزی خبر نوشت: بر اثر جنگنده های متجاوز عربستان سعودی به بازاری در استان حجه در شمال غرب یمن هشت نفر شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، در حمله هوایی جنگنده های متجاوز سعودی به بازار مرزی حیران در استان حجه، این بازار به طور کامل ویران شد. حال بعضی از زخمی ها وخیم است و دست یا پاهایشان قطع شده است.

بمباران پی در پی این بازار تا چند ساعت مانع از رسیدن امدادرسانان به این محل شد.

در پی حملات هوایی جنگنده‌های سعودی به منطقۀ غمار در بخش رازح در استان صعده در شمال یمن دو غیرنظامی کشته شدند.

جنگنده‌های سعودی شامگاه گذشته جزیرۀ زقر و شهر التحتیا در استان الحدیده، وادی حرض در استان الحجه، شهر بنی مطر در استان صنعا و مناطق مختلف استان صعده را هدف قرار دادند.

همچنین عربستان در حملاتی توپخانه‌ای مناطق القمع، الصوح، الملیل و البقع را در شهر کتاف در استان صعده، هدف قرار داد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن موفق شدند در استان تعز این کشور شمار زیادی از جنگجویان مزدور از کشورهای مختلف را به اسارت درآورند.

ائتلاف متجاوز سعودی با پرداخت پول و فریب این مزدوران آنان را از کشورهای مختلف به یمن منتقل کرده بود تا با نیروهای یمنی بجنگند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن با دفع حملۀ مزدوران سعودی از جمله نیروهای طرفدار رئیس جمهور مستعفی یمن در منطقۀ کوفل در استان تعز در جنوب شرق این کشور ده‌ها تن از آن‌ها را کشته و یک پایگاه نظامی را تصرف کردند.

ارتش و نیروهای مردمی یمن در ادامه حملات تلافی‌جویانۀ خود تأسیسات برقی پایگاه نظامی المصفق را در منطقۀ جیزان در جنوب عربستان هدف قرار دادند.

عربستان سعودی از تاریخ 6 فروردین حملات خود را به کشور یمن با هدف بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به قدرت و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، آغاز کرد.

بر اساس گزارش منابع یمنی، بیش از 7 هزار نفر در این حملات کشته و 14 هزار تن زخمی شده‌اند.

52261

کد N1016173

وبگردی