آفتاب

معاون وزیر دفاع روسیه: داعش در حال تقویت موقعیت خود در پاکستان است

معاون وزیر دفاع روسیه: داعش در حال تقویت موقعیت خود در پاکستان است

معاون وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، ماموران مخفی داعش در پاکستان در تلاشند تا مردم را به خدمت گرفته و با دیگر گروه‌های تروریستی ارتباط برقرار کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آناتولی آنتونف، معاون وزیر دفاع روسیه در جریان سومین نشست وزرای دفاع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ سه آن) گفت: گروه تروریستی داعش در تلاش است تا موقعیتش در پاکستان را تقویت و محکم کند آن هم در منطقه‌ای که ما شاهد تلاش‌های ماموران مخفی داعش برای به خدمت گرفتن مردم و ایجاد ارتباط با دیگر گروه‌های تروریستی هستیم.

وی افزود: در حال حاضر حدود 25 تا 30 هزار شبه‌نظامی خارجی از جمله از کشورهای حاشیه اقیانوس آرام و متاسفانه روسیه به داعش پیوسته و برای این گروه تروریستی می‌جنگند. اگر آنها به خانه‌های خود بازگردند دست به اقدامات خشونت‌آمیز و افراط‌گرایانه می‌زنند، عقاید رادیکالی را ترویج می‌دهند و یا به سازماندهندگان خرابکاری‌ها تبدیل می‌شوند.

آنتونف ادامه داد: نیروهای هوا - فضای روسیه مواضع مرتبط با مخالفان میانه‌روی سوری را هدف نمی‌گیرند. هوانوردی و دیگر اقدامات تنها علیه گروه‌های تروریستی در سوریه استفاده شده‌اند. هیچ موضع دیگری از جمله مواضع مخالفان میانه‌رو سوری هدف قرار نگرفته است.

داعش که از سال 2014 میلادی بخش وسیعی از عراق و سوریه را تصرف کرده، صدها شبه‌نظامی خارجی را از آسیای مرکزی به خدمت گرفته است.

در حال حاضر داعش به عنوان یکی از تهدیدهای بزرگ برای ثبات جهانی تلقی می‌شود.

روسیه از 30 سپتامبر سال‌ جاری میلادی به درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه حملات هوایی خود علیه داعش را آغاز کرد.

به گفته وزارت دفاع روسیه، از زمان آغاز این عملیات نظامی، نیروی هوایی روسیه بیش از 1500 ماموریت جنگی انجام داده و 1800 موضع تروریستی را هدف گرفته است.

انتهای پیام

کد N1016170

وبگردی