آفتاب
با اشاره به سخنان رهبری در جمع سفرا؛

حیدرپور: معاندین بهانه‌ای ندارند که درباره مذاکرات بدگویی کنند

حیدرپور: معاندین بهانه‌ای ندارند که درباره مذاکرات بدگویی کنند

یک عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سفرا، معاندین هیچ بهانه‌ای ندارند که نسبت به آنچه در مذاکرات انجام شده بدگویی کنند.

یک عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توجه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع سفرا، معاندین هیچ بهانه‌ای ندارند که نسبت به آنچه در مذاکرات انجام شده بدگویی کنند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس از ابتدا در جریان منویات، رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبری در خصوص فرآیند، محتوا و نتایج مذاکره و تدوین برجام بودیم و مطمئن بودیم که مقام معظم رهبری فرآیند را کاملاً هدایت کردند و آنچه در نظر ایشان بود عملیاتی شد. به هر حال در مذاکره باید تلاش شود که بهترین نتیجه بدست بیاید.

وی افزود: در سلسله جلساتی که مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر با اعضای مجلس خبرگان، هیأت دولت، اعضای نیروی دریایی سپاه و... داشتند، برداشت ما این بود که مقام معظم رهبری نتیجه و محتوای مذاکرات انجام شده را مثبت ارزیابی کردند و آن را کاملاً قبول داشتند ولی می‌بینیم که برخی از دوستان ما بهانه‌جویی می‌کنند و اینطور قلمداد می‌کنند که نوعی نارضایتی از سوی مقام معظم رهبری وجود داشته و دارد.

نماینده مردم شهرضا ادامه داد: قطعاً نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری یک دغدغه جدی است که باید تیم مذاکره کننده و در آینده سازمان اجرایی توافق برجام به گونه‌ای فعالیت کند که از این موارد غفلت نشود چرا که به هر حال ممکن است در یک فرآیند 20 ساله یک غفلت باعث شود جایی آسیب ببینیم.

حیدرپور تأکید کرد: در جلسه روز گذشته که وزیر امور خارجه و سفرا خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودند چند نکته برجسته وجود داشت. یکی اینکه مقام معظم رهبری از دکتر ظریف به نیکی و بزرگی یاد کردند کما اینکه پیش از این هم ایشان را فردی شجاع، متدین و انقلابی برشمرده بودند و دیروز مجدداً بر این مسأله تأکید کردند. اشاره دیگری که داشتند نتیجه مذاکره، برجام و فرآیند مذاکرات را جزو کارهای بسیار مهم و خوب دستگاه دیپلماسی برشمردند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: با مجموعه تعاریفی که مقام معظم رهبری در خلال 2-3 ماه گذشته در خصوص مذاکرات، برجام و آقای دکتر ظریف داشتند و به خصوص تأکید و تعریف اخیر ایشان، معاندین، منتقدان و کج‌اندیشان هیچ بهانه‌ای ندارند که نسبت به آنچه مذاکرات انجام شد بدگویی کنند و زحماتی که تیم مذاکره کننده کشیدند را نادیده بگیرند.

وی اضافه کرد: برداشت ما این است که مقام معظم رهبری روز گذشته رضایت قطعی خود را از تیم مذاکره کننده اعلام کردند و دوستان باید دقت داشته باشند که تیم مذاکره کننده و سازمان اجرایی برجام را کمک کنند تا اگر نقاط ابهام و مشکل‌سازی در برجام هست که چاره‌ای غیر از آن نبوده با قوت و قدرت آن را حل کنند و آنهایی که در داخل کشور صاحب نظر هستند به صورت جدی از این فرآیند پشتیبانی کنند.

انتهای پیام

کد N1016153

وبگردی