آفتاب

نگرانی فنلاند از ورود ده‌ها داعشی سابق همراه با پناهجویان به این کشور

نگرانی فنلاند از ورود ده‌ها داعشی سابق همراه با پناهجویان به این کشور

وزیر کشور فنلاند گفت، در میان افرادی که هم اکنون به دنبال اقامت و پناهندگی در فنلاند هستند، داعشی‌های سابق نیز حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، پتری اورپو، وزیر کشور فنلاند ادامه داد: تعداد دقیق پناهجویانی که پیشتر عضو داعش بوده‌اند، مشخص نیست.

اوایل روز سه شنبه پلیس امنیت فنلاند اعلام کرد حدود 300 تن در این کشور را که ممکن است از گروه تروریستی داعش اطلاعاتی داشته یا با آنها در تماس باشند، زیر نظر دارد.

وزیر کشور فنلاند گفته بود: ما نمی‌توانیم بگوییم که 300 تروریست در فنلاند هستند. این افراد را زیر نظر گرفتیم و ارتباط آنها با داعش را مورد بررسی قرار داده‌ایم. اگر ظن ما درباره ارتباط این افراد با داعش بیشتر شود با پناهندگی‌ آنها موافقت نخواهد شد.

این وزیر همچنین به سازمان‌های افراط‌گرای ملی فنلاندی نیز اشاره کرد و گفت: این سازمان‌ها فعالیت‌های خود علیه مهاجران در کشور را افزایش داده‌اند. حملات از سوی ملی‌گرایان فنلاندی علیه مهاجران خود یک تهدید علیه دولت هلسینکی است.

وی ادامه داد: به دلیل افزایش حملات ملی‌گرایان علیه مهاجران، پلیس تدایبر امنیتی در اردوگاه‌ها و محل اقامت مهاجران اندیشیده است.

رییس پلیس امنیت فنلاند نیز روز سه‌شنبه گفت: تغییر ناگهانی تعداد پناهجویان در کشور به معنای تهدیدی علیه امنیت کشور است.

.

نخست وزیر فنلاند نیز افزایش سطح خطر از سوی مهاجران و پناهجویان در کشور را یک مساله جدی خواند اما گفت که این مساله هنوز هشدار دهنده نیست.

انتهای پیام

کد N1016121

وبگردی