آفتاب

تاکید لاوروف بر نقش سازمان همکاری اسلامی در حل بحران سوریه

تاکید لاوروف بر نقش سازمان همکاری اسلامی در حل بحران سوریه

وزارت خارجه روسیه از گفتگوی تلفنی وزیر خارجه این کشور با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی مشارکت این سازمان در مذاکرات وین برای حل بحران سوریه را تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری تاس روسیه، طبق بیانیه وزارت خارجه روسیه، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با ایاد المدنی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی تاکید کرد که سازمان مذکور به عنوان نهادی که مسلمانان را کنار یکدیگر جمع می‌کند، می‌تواند در روند سازش سیاسی در سوریه و حل بحران این کشور مشارکت داشته باشد.

دو طرف در این تماس تلفنی که از سوی المدنی صورت گرفت افزایش همکاری روسیه و سازمان همکاری اسلامی در زمینه مسایل منطقه‌ای و بین‌المللی موجود را بررسی کردند.

نشست وین روز جمعه گذشته با مشارکت 17 کشور از جمله آمریکا، روسیه، ایران و عربستان و بدون حضور نمایندگان دولت سوریه و نمایندگان مخالفان این کشور برگزار شد و با تشکیل دولت و به دنبال آن تعیین قانون اساسی جدید و برگزاری انتخابات و نیز لزوم افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای توقف جنگ توافق شد اما کشورهای حاضر در مورد سرنوشت اسد به توافق نرسیدند و تاریخی برای نشست بعدی و ادامه مذاکرات تعیین کردند.

انتهای پیام

کد N1016084

وبگردی